söndag 24 juli 2011

Mycket kan svida...

....t ex insektsbett men även när man blir sårad känslomässigt av ngn, det är nog bland det värsta som kan hända...Nu tycker jag synd om mig själv - det vet jag- men det har jag rätt att göra, tycker att det är min tur nu att bli lycklig! Det är inte roligt att ha semester själv, när jag var på resande fot var det OK. Skönt att koppla av nu iofs. Resan till Österrike var underbar, precis vad jag behövde och det är ju mitt andra "hem", min familj där är underbar, de stöttar mig och förstår hur jag känner mig och de är stolta över mig att jag är så stark o klarar det bra, men ibland kommer det över en ibland ändå. Där är släktingarna inte bara släktingar. Man känner hur nära man står varandra. Men nu är man tillbaka i den tråkiga vardagen.

Det har varit ett tråkigt år, förutom några gyllene moment, men nu kan det bara bli bättre, eller hur? The only way is up, som Yazz sjunger.

Världen är inte rättvis alls, när det händer så hemska saker i omvärlden, när ondskan slår till mot oskyldiga människor, som det som hände i Norge häromdagen och som när svälten i Östafrika härjar, där så många svälter ihjäl för att det är krig plus den oerhörda torkan. Det är hemskt att se alla barn som lider, jag såg ett nyhetsinslag häromdagen och när jag såg det tänkte jag att jag måste göra något: så jag gav ett bidrag, även om det är litet har jag i alla fall gjort något. Godheten ska segra över ondskan, det tror jag på!! Det måste den bara.

1 kommentar:

  1. Hej Catrin!
    Du har gjort det otroligt bra detta år och nu kan det bara bli bättre. Skönt att du hade det bra i Österrike.
    Godheten kommer att segra och du är en alldeles utomordentligt bra förebild för det.
    Vi hörs, nu är det basketträning som gäller för tjejerna.
    Mången kram!

    SvaraRadera