onsdag 7 september 2011

Arrivederci!

I övermorgon åker jag till Italien - äntligen!! Jag har packat det mesta idag, så det återstår inte så mycket i morgon kväll. Flygbussen går kl 4 på fredag morgon från Linköpings bussterminal, så det blir tidigt. Men jag kan sova lite på bussen , och ev på flyget, men har svårt att sova på flyg, men blir garanterat en siesta på hotellet så att jag orkar med kvällen. Jag bor centralt i Rom.

Jag ska njuta ordentligt nu, men får ta med lite studieövningar, grammatik och så hade jag hoppats att få en bok jag hade beställt men det är inget att göra åt, får läsa ifatt senare. Men då får jag öva språket där nu, det är bra!!

Har bokat tågbiljetter från Rom till Bologna så nu är det fixat.

Det ska bli så kul att komma dit igen! Mitt Italien:-))

Kramar Catrin

2 kommentarer:

  1. Hej där.
    Ha nu en härlig resa till ditt Italien.
    Jag fick ju en liten inblick via dig i det landet. Jag kanske kommer dit igen men troligtvis inte på många år.
    Hälsa till alla som vet vem jag är.
    Ha det gott.
    Kram
    Peter

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ja, jag ska njuta ordentligt av Italienresan. Det är ett härligt land. Jag ska hälsa från dig. Kul att du fick komma dit tycker jag.
    Ha det bra själv. Kram Catrin

    SvaraRadera