onsdag 31 augusti 2011

Höst

Hösten är här i morgon enl almanackan, men det gör inte mig något, för jag kommer att få uppleva 10 dagars sommar i mitt härliga Italien. Nästa fredag åker jag från Skavsta till Rom, där kommer jag att befinna mig den helgen och helgen därefter för att träffa min kära väninna Anna. Däremellan åker jag till Bologna för att träffa en okänd - än så länge - FB-vän. Ska bli roligt!! Det är som att träffa bloggvänner, eller brevvänner som jag hade när jag var liten fast de träffade jag aldrig. Har kollat vädret nästa fredag , då blir det ca 27 grader i Rom! :-)

Annars händer det lite annat också: har kommit in på Göteborgs Universitet, ska studera italienska (vad annars, hihi) grundkurs på distans, men det är 4 träffar där i höst, första är nu på lördag, åker redan på fredag så jag sover på hotell, lite lyx i vardagen. Jag har tidigare studerat 2 år på distans, men jag har glömt bort språket och grammatiken, men det börjar komma tillbaka ju mer jag skriver italienska på FB till mina vänner där.

Första helgen i oktober är det dags för årets fest! Då åker jag till Stockholm och Melodifestivalklubbens klubbfest, då kommer det någon utländsk artist från 90-talets ESC, som kom topp-tre. Så nyfiken vem det är!! Sedan kommer det en tysk DJ också och vi kommer att dansa i neon och i Evighet! :-))

Det jag ville säga om hösten också är att det känns lite som en nystart på allting, har börjat motionera lite mera nu och jag hoppas att mitt liv vänder nu till det bättre och det känns så, på ngt sätt, Italien har jag nog att tacka för mycket!

Kanske blir det en ny blogg också snart!

Ha en bra vecka! Kram!

4 kommentarer:

  1. Visst är hösten perfekt för nystart av alla slag!
    Vad kul med Italienresa och FB vän! Får man nyfiket fråga om det är en mannlig eller kvinnlig vän....

    Jaha, då är vi båda studenter! På distans men ändå. Jag har också campus träffar, men behöver inte åka längre än att SL kortet räcker!!

    Kram Maribella

    SvaraRadera
  2. Jodå det råkar vara en man, den här vännen:-)Han verkar jättetrevlig!

    Ja det är kul att studera något man verkligen är intresserad av! Skönt att det är nära för dig, men jag ser det här som att det är skönt att komma bort! Kram Catrin

    SvaraRadera
  3. Hej där.
    Kul med resor och i ditt fall till Italien som du gillar så starkt.
    Hälsa till familjen. Ta gärna kort på Federica och lägg ut så jag får se hur stor hon har blivit.
    Kul med ny bekantskaper å så hoppas jag att du får en härlig resa med mycket sol.
    Vi hörs
    Peter

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Ja, det ska bli kul att komma till Italien, som jag tycker om så mycket. Jag ska framföra dina hälsningar och ta kort på Fede. Hon har säkert blivit stor o vuxen nu.
    Ja, det är alltid roligt med nya vänner. Det kommer att vara soligt och varmt enl prognosen.
    Ha det bra!
    Catrin

    SvaraRadera