måndag 21 november 2011

Nu börjas det!!

Idag presenterades artisterna till de första två delfinalerna i Melodifestivalen 2012!! Jag kollade på direktsändningen i min Iphone förstås, det var så spännande, många bra artister.

Deltävling 1 i Växjö:
-Loreen (en av mina stora favoriter sedan hon var med förra året)
-The Moniker (också en favorit)
-Thorsten Flinck (nja....)
-Dead by April (var med i pausunderhållningen m Lena Ph förra året)
-Abalone Dots (känner ej till dem)
-Marie Serneholt
-Sean Banan
-Afrodite (Jättekul att de är med! Blossom är ju en av mina hälsoförebilder också)

Deltävling 2 i Göteborg (dit ska jag):
-Andreas Lundstedt (En stor favorit)
-Top Cats
-Mimi Oh
-Thomas Di Leva (jättekul att han är med, färgstark artist som jag verkligen tycker om speciellt sedan jag såg honom i Diggiloo i somras, så härlig han är)
-Sonja Aldén (En stor favorit här med)
-David Lindgren
-Ulrik Munther
-Timoteij (blir kul att höra deras låt, de hade ju en jättebra låt, den vann Second Chance Contest i MF-klubben det året som de tävlade med "Kom", dvs den låt som klubb-medlemmarna tyckte bäst om)

Det har varit en bra dag med andra ord! Ser fram emot nästa måndag, då jag tror de släpper resten av artisterna.

Ett annat citat jag kommer ihåg från föreläsningen med Olof Röhlander är "varje dag ovan jord är en bra dag". Det tycker jag är bra. Stay positive! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar