onsdag 23 november 2011

Har fått medicin

Nu har jag fått medicin, sköterskan ringde idag och läkaren har skrivit ut Pulmicort mot förmodad astma. Har haft svårt att andas i höst och speciellt i den här luften vi har nu, lite fuktig och kall. Jag har varit trött o orkeslös, blir trött bara jag går i trappor och flåsar. Jag har misstänkt att det kan vara astma, för jag har det ju i släkten, men jag slapp det åtminstone de första 45 åren av mitt liv.
Pulmicort är kortison som man inhalerar och det ska jag testa i 2 månader och sedan ska jag tillbaka. Jag fick även luftrörsvidgande, Bricanyl, som jag ska ta vid behov.

Men jag är tacksam att jag har fått medicinen nu, det är skönt att den finns.

Nu är jag så trött så jag nästan somnar vid tangentbordet. Ska bli skönt att sova.

Snart är det helg och då åker jag till Göteborg igen för den sista lektionen i italienska och då har jag första tentan i uttal. Sedan har jag 2 tentor i december.

Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Hej hur går det med luftrören. Blir de bättre med medicin?
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är något bättre, men jag känner att jag behöver medicinen, blir andfådd när jag går i trappor och känner av luftrören vid kall och fuktig luft. Ska tillbaka på återbesök i januari. Men skönt att jag fick medicinen. Tack för din omtanke! Hoppas att det är bra med er och grattis igen! Kram Catrin

    SvaraRadera