söndag 12 juni 2011

Tråkig helg

Faktiskt kan helger vara tråkiga, det var denna, men för mig var det också nyttigt. Visst, det är skönt att vara ledig, har både motionerat och vilat mig. Det som är nyttigt för mig är att man måste "våga" sitta hemma och ha tråkigt, ledsamheten är mindre även om det finns viss sorg kvar. Har tagit tag i saker o ting och det känns bättre just nu i alla fall, ser saker med andra ögon nu. Men jag kan inte bara springa omkring och göra en massa saker och låtsas som om "det", dvs sorgen, inte existerar. Hade tänkt att scrappa men fick ingen riktig inspiration, jag hade riktigt långtråkigt faktiskt. Jag har läst, läste ut Viveca Stens bok(I grunden utan skuld) och den var riktigt bra - det är Sandhamnsmorden som visades på TV i julas - och nu har jag beställt den senaste boken som kom ut i april (I natt ska du dö). Det är spännande med deckare. Har många böcker nu, nu läser jag Paganinikontraktet av Kepler. Spännande också!

Ha en bra vecka! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar