torsdag 23 juni 2011

Intensiva tider

Nu är det mycket, men tar mig tid nu att skriva lite. Det är så stressigt på jobbet. Annars går livet sin gilla gång, lite jämnare nu och inga berg- och dalbanor som det har varit senaste året, men lite neråt ibland förstås och uppåt ibland. Det funkar.

Har nu fått hem min nya soffa, det luktar nytt i lägenheten när man kommer hem och den är så fin, en soffa som jag alltid har velat ha: en divansoffa i mörkgrått tyg. Vardagsrummet blev som ett helt nytt rum, och det var fint innan också faktiskt. Trivs så bra i min lägenhet, skönt att slippa hus faktiskt! Jag är en lägenhetsmänniska, stadsjänta som jag är!

Vad har hänt då den här veckan?
Jo, i tisdags hade jag delar av Toscanaklubben hemma hos mig, där vi stickade lite, åt mat och skrapade varsin Trisslott. (En liten vinst blev det, vi samlar "alla" vinster på hög och målet är Toscana, men i den här takten dröjer det innan vi kommer dit har jag en känsla av men snart så)
Igår var jag ute med en kompis på torget och åt och drack gott. Idag har jag tagit det lugnt efter jobbet, var hos frissan och gjorde mig midsommarfin och så har jag legat som en diva på min divan! :-)

Imorgon ska jag till Sturefors till en kompis, så jag slapp vara ensam på midsommar första sommaren. Det ska bli kul att umgås med vänner!
På lördag ska jag upp skapligt, ska på 70-årskalas i Norrköping, min morbror fyller år på söndag. Det ska bli trevligt att träffa kusinerna som jag inte har träffat på väldigt länge.

Jag jobbar 2 veckor och sedan är det dags för semester i 3 veckor, äntligen! Det behöver jag!

Trevlig midsommar!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar