onsdag 30 maj 2012

Lägenheten såld idag!

Idag fick jag lägenheten såld - till det pris jag ville ha, så det känns bra! Det tog ett litet tag, men till slut så:-) Flytten går 14 juli! Så har jag sista semesterveckan hemma i Norrköping. Det känns konstigt att skriva det igen och det känns allt lite konstigt att flytta härifrån, man har ju spenderat de 18 sista åren här och en stor del av mitt liv har varit här - en stor och viktig del som jag alltid bär med mig - men nu är det dags. Det känns lite som ett farväl, blandade känslor har jag faktiskt, samtidigt som jag tycker att det ska bli skönt att komma tillbaka till Norrköping (för jag känner mig mest hemma där)och lika tråkigt att lämna staden och människorna här. Vännerna och arbetet finns ju kvar här så jag kommer att ha mycket kontakt kvar. Trivs jag inte där och vill tillbaka är det ju bara att flytta tillbaka, det är inte värre än så. Tack för det bra ni gav mig här! Ännu en sak: jag är så tacksam att min vän och hans familj i Bologna mår bra efter den andra kraftiga jordbävningen igår. Jag var så orolig. Tänk att leva med den rädslan att det kan komma en jordbävning när som helst i ett sådant område som drabbas hårt av jordbävningar, här är vi förskonade. Kram

2 kommentarer: