lördag 12 maj 2012

Lördag 12 maj

Idag har jag fixat klart lägenheten inför visningen i morgon! Jag köpte blommor till balkongen, till vardagsrummet och till köket. Det finns en ganska ny affär här på Garnisonen som heter Blom&Blad som har fina blommor. Jag har dammsugat och i morgon återstår bara svabbning av golv och att ställa ner de sista sakerna i källaren eller in i skåpen som jag måste ha idag. Håll tummarna för mig i morgon och på måndag! Eftersom jag inte ville använda ugnen/spisen i onödan idag så åkte jag till stan för att äta något: jag hamnade på Ristorante Mozzarella. Där åt jag en himmelskt god lasagne och en ännu mer himmelskt god tiramisú! Snacka om att jag längtar till Italien! Nu sitter jag och lyssnar på ESC-låtarna och här är mina topp-5 (ja förutom Sverige då, men jag är ju partisk): 5. Frankrike: Bra fransk pop! 4. Rumänien: Svängig som jag bara älskar! 3.Italien: Nina Zilli är helt underbar som artist, hade hon sjungit på italienska som här hade den haft bättre chans! 2. Cypern: Ger en glad och positiv energi. Hon sjunger bra live också. 1. Tyskland: Den går rakt in i mitt hjärta, känns som han sjunger till mig. Jag är ju lite romantisk och känslosam av mig så det här tilltalar mig direkt!!! En typ av musikstil som jag älskar, som James Blunt. 12-poängare från mig till Roman Lob! Deutschland! :-) Ha en skön lördagskväll! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar