söndag 2 januari 2011

Ett steg mot ett nytt liv

Det kan vara tungt, så klart, att börja ett helt annat liv efter 16-17 år och speciellt som man inte hade tänkt sig det, men nu är det som det är. Detta är livet, det förändras. Jag tänker göra det bästa av det - som jag brukar göra. Men jobbigt är det.
Jag sitter här i min nya lägenhet och jul och nyår har varit tunga, men nu är det skönt när dessa helger är över - nu får jag se framåt. Jag börjar få ordning i lägenheten, allt går liksom lite segare men nu har jag inte så många kartonger att packa upp. På tisdag ska jag köpa en bokhylla från IKEA till sovrummet. Jag har redan köpt en bokhylla där jag har mina LP-skivor i vardagsrummet.

Jag ska försöka komma igång med motionen igen i morgon, jag har inte haft problem med att gå ner i vikt, jag väger 67,4, har liksom rasat neråt, för systemet funkar inte när man mår dåligt, har inte haft någon vidare matlust. Vill nästan bara äta snabbmat men idag har jag lagat god mat: lövbiffsgryta med paprika (jag som inte äter paprika egentligen, men det blev riktigt gott och jag har börjat göra nya saker som jag inte gjorde förut) och ris - det blev över till matlådan i morgon då jag börjar jobba efter ledigheten. Känns skönt att det är vardag igen.

Ha en skön vecka!

Kram

3 kommentarer:

  1. Du har dock mycket att se fram emot - det är jag säker på!
    När du tittar i backspegeln 2011 så kommer det att ha varit ett fantastiskt år!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Du kommer klara detta galant, helt övertygad om det :) Efter varje kris blir man starkare. Jag finns här för dig. Måste få till en träff snart igen!!

    Styrkekramar till dig <3

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag kan knappt tänka mig vilka förändringar det innebär. Men jag skickar många styrkekramar och önskar dig all lycka. Det känns tryggt att du trivs i din lägenhet och att du börjar få tillbaka matlusten.
    Vad sägs om att börja fundera på att träffas? Vi kanske ska svänga förbi i sommar.
    Många kramar Katarina

    SvaraRadera