lördag 29 januari 2011

Så här roligt har vi på våra schlagerträffar


Igår hade vi en tysk schlagerkväll hemma hos mig där vi var 7 st som tittade på 56 tüska schlagers från 1956 och framåt, det första året var det 2 låtar som tävlade. Jag kan väl säga så här att det var ingen låt förrän 1975 som föll mig i smaken och fick poäng, vi röstade givetvis efteråt. Den lokala tidningen Corren var här och gjorde ett reportage, resultatet kommer senare i tidningen, ska bli kul att se!
Jag hade gjort tysk potatissallad, jag hade skinka till det, tysk ost, tyskt vitt vin, det röda var från Österrike, ölen var inte tysk. Efterrätten som Lisa hade gjort, kladdkaka med vit choklad och cashewnötter ovanpå var himmelskt god.
Det var livat o glatt - som vanligt när vi träffas.
Resultatet då? Topp3 blev: 2010 "Satellite" Lena, 1989 "Flieger" Nino De Angelo (min favorit) och 1982 "Ein bisschen Frieden" Nicole
Tvåan som var min favorit fick 3 st tolvor , men Lena fick en tolva, men den vann ändå, men dessa 3 var mina favoriter fast i omvänd ordning med Lena som min tvåa och Nicole som min trea.

På bilden i soffan sitter Pierre, som ska schlagerblogga i Corren under Melodifestivalen, han kan allt som är värt att veta om MF och ESC! Så läs Correns schlagerblogg! Jag har honom som favoritblogg härintill (Pierres schlagerexperience.

Nu ser jag fram emot Mello nästa lördag - bara en vecka kvar!

Schlagerkramar till er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar