söndag 16 januari 2011

Försöker fokusera på det positiva i livet



men det är inte alltid lätt! När jag kände mig som mest deppad i tisdags p g a att allt känns tomt och ensamt gick jag ut på stan och hämtade ett paket i form av en bok som jag älskar att sitta och bläddra i. Den s k schlagerbibeln, eller som den heter på riktigt Melodifestivalen genom tiderna (fram till 2006). Den innehåller alla Melodifestivaler med bilder och resultatlistor och hur det gick i ESC dessa år också. Sådan statistik älskar jag!!

Sedan köpte jag en klocka, Gant Malibu White, som jag har gått och tittat på ett par år men som jag först nu unnade mig. Det blev så tomt på min vänstra hand och den kan absolut inte ersätta det jag hade på vänster ringfinger, men det gjorde mig lite gladare. Shopping gör en glad, åtminstone för stunden!

Sedan vann jag ju det fina hudvårdskitet som ni kan läsa i inlägget nedan, och så vann jag 50 kr på en trisslott. Så lite tur har jag haft även om jag hade lite otur att bli sjuk den här veckan, men det är väl kroppen som säger ifrån helt enkelt. Jag har vilat mycket och det var välbehövligt. Nu mår jag bättre. Tyvärr fick jag ställa in en tysk schlagerkväll jag skulle ha haft i fredags, men jag gör ett nytt försök om 2 veckor.

2 kommentarer:

  1. Hej min vän!
    Den där boken måste vara ren njutning för dig! Och klockan var skitsnygg - den fick mig att börja fundera på att skaffa mig en klocka. Nu används mobilen och det är väl sådär.
    Många kramar,
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Ja, en riktig njutning är vad den är!! Jag älskar min klocka, men det känns fortfarande tomt på vänster ringfinger, det tar ett tag att vänja sig.
    Kram

    SvaraRadera