lördag 8 januari 2011

Så tyst det är

denna lördagskväll, men det är skönt på sätt o vis. Har suttit framför TV:n ikväll, hade mina schlagerkompisar på besök i eftermiddags, det var trevligt som vanligt. Vi såg på MF från 2007, det var kul. Vi åt ostpaj och sedan blev det hemgjorda bakelser (sockerkaksbotten, grädde och halva päronhalvor ovanpå) det är enkelt men supergott.

När de hade gått var jag inte så jättehungrig så det blev varma mackor, men det var inte så bra, och sedan chips. Nu mår jag illa och dricker bara vatten.Att jag aldrig lär mig, jag med min känsliga mage. Ska snart gå och lägga mig.

Imorgon får jag besök också, 2 ggr, jag ska bjuda på fika, men ska försöka att inte äta ngt av det, får spara mig till lunchen.

Denna veckan har jag faktiskt lyckats träna 5 av 6 ggr, i morgon blir det ingen promenad, utan det får bli styrketräning hemma istället. Hinner inte ut på fm, väntar på besök, som ska hjälpa mig att få ihop en bokhylla till sovrummet så jag får plats med mina böcker, det är i stort sett det som är kvar i mina kartonger. Skönt att bli av med dem sedan.

Godnatt så hörs vi

3 kommentarer:

  1. Du verkar ha fullt upp, bra att du gör saker. Tror att det kan hjälpa en framåt!
    Och snart drar ju årets höjdpunkt(?) igång! Är du laddad inför MF 2011??

    Kram, och du tar det väl lungt med fikabrödet...så mycket som du fikar!!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för ditt besök och fina, fina kommentar i min blogg. Klart vi ska ses!
    Du verkar ha fullt upp. Skönt att få fram allt och bort med alla flyttkartonger. De har en tendens att hänga sig kvar...
    Visst är det konstigt med tysnad. Ibland är det helt underbart och ibland en förbannelse.
    Ta en vilodag idag, det har du gjort dig förtjänt av,
    kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Maribella: Ja, det är skönt att ha saker inplanerade, det hjälper mig vidare på något sätt. Ja, om mindre än 4 veckor drar det igång, längtar! Är väldigt laddad och ska ju till Eurovision Song Contest för första gången, en dröm sedan barndomen som kommer att slå in, so Düsseldorf ich komme! :-) Försöker ta det lugnt med fikabrödet, magen mår inte bra av det, men jag går ner fortfarande för jag rör på mig och det är skönt.
    Katarina:Ja, tystnad är en konstig företeelse, ibland väldigt skönt men ibland bara jobbigt. Får bara (!) ett besök idag, första som skulle hjälpa mig med bokhyllan blev sjuk, så då har jag några timmar att både koppla av och städa, det blir inte så stressigt. Kramar

    SvaraRadera