torsdag 24 mars 2011

Vilken resa!!

Ja, det hände mycket i Krakow. Allt var inte positivt, men först vill jag skriva att det är en underbart vacker stad med gamla byggnader, fina kyrkor, slott och staden är känd för sina universitet, det finns visst över 20 st!!!
Men eländet i mitt liv tycks inte ta slut: jag blev bestulen på mina 2 mobiler (den ena fick jag i 10-årspresent av jobbet i november!!) och den andra fick jag i present 1 gång i tiden och det är många bilder där, speciellt på Jessie som jag inte får tillbaka, t o m ngn ljudfil när hon jamar...Det är det jag saknar mest, det är ju bara telefoner, så inget värdefullt egentligen. Pappa fick ringa och spärra abbonemanget på privatmobilen eftersom jag var i Polen och chefen skulle fixa mitt jobbabbonemang. Jag fick hjälp av en polsk kollega igår, som följde med mig till polisen där för att göra en anmälan (ifall telefonerna kommer tillrätta, men tror inte det och för att man ska göra det, kan vara bra att ha m sig hem även om det står på polska)men det var för sent i går kväll så jag fick gå tillbaka idag och då hade de skickat en tolk. Helt gratis för mig, så det var ju faktiskt smidigt. En erfarenhet rikare, det är inte alla som spenderar sin tid i Krakow hos polisen vid sitt första besök...

Min förkylning blev etter värre och idag när jag flög hem fick jag så ont i öronen och hör inte så bra, jag har fortfarande ont. J-a skit!

Innan jag var hos polisen idag gick jag in i Krakows äldsta kyrka, en liten, liten kyrka mitt på torget där jag fann ett lugn och jag behövde verkligen tänka över allt som händer mig. Får hoppas att turen vänder snart för mig.

Men annars var det roligt, jag åt den största schnitzeln jag har sett i hela mitt liv och då har jag ändå varit i Österrike där de har stora, men den här täckte en hel tallrik! Puh! Jag tog kort, jag ska lägga ut en bild snart.
Allt i den restaurangen var enormt - och billigt! 19 Zloty för schnitzeln som var enorm, vilket är under 50 kronor...!

Vi hörs när jag är friskare!

4 kommentarer:

  1. Men vad trist -snart vet jag dock att din otur vänder!
    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det kära Maribella! Tack för att du tror på det! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej min vän!
    Jag blev ledsen i hjärtat när jag läste om din otur.
    Tur då att det fanns positiva saker som hände också.
    Krya på dig, många många kramar,
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Tack för din kommentar, Katarina! Ja, det har hänt så mycket just nu, måtte det bli bättre snart.
    Kramar Catrin

    SvaraRadera