måndag 4 april 2011

Ny månad - ny start?

Hoppas att mitt liv vänder till det bättre nu.

Jag känner mig lite positivare nu.

-Har fått tillbaka försäkringspengar för mobilstölderna i Polen, känns bra , lite plåster på såren.
-Är fortfarande lite ledsen ibland men ser framåt.
-Har fått i ordning lite mer i lägenheten, har rensat lite mer och fått undan grejer som jag inte behöver/vill ha framme. Vissa saker kan jag inte slänga ännu, är inte beredd på det, ni kan tänka er att det är från mitt "gamla" liv. En del ska jag inte slänga, absolut inte, men jag behöver ju inte bli stirrad på av dessa saker åtminstone.
-Har bokat party på en båt på floden Rhen på fredagen, dagen innan den stora finalen i Düsseldorf. Det blir party med några gamla goda ESC-artister tills kl 23.30 och sedan kan man fortsätta festa hela natten om man vill.
-Hade en riktigt bra kurs i presentationsteknik (2 delar, den sista var idag) och jag skulle hålla presentationen idag och bli filmad. Det gick riktigt bra, min presentation gjorde ett riktigt starkt intryck, men jag valde ett bra ämne: jag pratade om mitt fadderbarn och hur viktigt det är att hjälpa fattiga barn här i världen och mitt budskap gick fram. Jag hade bra argument, jag hade gjort en bra disposition med bra början och bra avslut. Mitt kroppsspråk som brukar vara lite stelt annars var överraskande bra, men det var kanske för att jag brann för mitt ämne och det märktes. Sedan finns det givetvis saker att förbättra och det tänker jag göra. Men det var riktigt kul och jag trivdes på "scenen". Jag lider av rampfeber och jag var lite nervös innan, men i positiv bemärkelse och jag presterade riktigt bra och jag är så stolt över mig själv. Det ger mersmak.
-Har planerat in mat jag ska äta på kvällen, ska försöka äta nyttig mat åtminstone på kvällskvisten och motion.
Dagens lunch blev viltskavsgryta med ris. Till kvällsmat blev det tacosallad (köttfärs, sallad, gurka, tomat, riven ost och gräddfil på). Jag fuskade lite (kakor).

Ha en bra vecka!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar