måndag 25 april 2011

Annandag påsk

Nu är påsken (snart) över och det gick ganska bra, med tanke på att det var första påsken "själv", men det var en lugn, solig och härlig påsk. Jag spenderade den mestadels i Norrköping hos mina föräldrar. Vi var en sväng på landet utanför Norrköping, Djurön kallas det. Det var så fint och soligt där med alla vårblommor. Vi fikade där, vi köpte en budapeststubbe, som verkligen var färsk och god - den godaste jag har ätit. Det blev över så vi tog hem och på kvällen åt vi det till kaffet men då såg jag på förpackningen att det var hasselnötter, det kände jag inte innan på dagen, så jag tänkte att det gick bra. Men nu visste jag om det och det kliade i halsen, det lossnade liksom inte. Förut har jag tålt nötter, men nu har jag börjat bli lite överkänslig, inte alls så akut, det släppte sedan men lite obehagligt är det. Nu får man läsa noga på förpackningarna hädanefter. Fasiken också, jag som älskar budapest, men det kanske inte är alltid det är nötter i, åtminstone inte om man gör det själv.

Som vanligt äter man mycket och gott, men det blir ju mest ägg, sill och lax, inte så mkt kött så det blir inte så mastigt för magen.

Har precis städat inför fredag då det blir schlagerkväll här hemma: vi blir 11 st som ska kika på ESC-bidragen i Düsseldorf och om exakt 2 veckor drar jag! Så kul det ska bli, vilket äventyr! Har läst att det var 26 grader där häromdagen, hoppas att vädret håller i sig med mycket sol.

Veckans planering:
Tisdag 26/4 ska jag till frissan för lite klippning
Onsdag 27/4 ska jag på någon föreläsning på Ericsdotter, som är ett kvinnligt nätverk på Ericsson
Torsdag 28/4 ska jag först på ansiktsbehandling och sedan har vi Toscanaklubben där vi äter gott, stickar och skrapar Trisslotter
Fredag 29/4 Schlagerkväll med härliga gänget då vi ska rösta fram Linköpingsjuryns vinnare
Lördag 30/4 är det valborg men jag åker hem till mina föräldrar eftersom mamma fyller år på söndag sover jag där till söndag, det är också hemmamatch för IFK Norrköping mot Mjällby men jag går nog inte dit då, ngn annan gång
Söndag 1/5 Mamma fyller år!

Ha en bra vecka! Kram

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig vecka du har framför dig =) Tack för en trevlig och inspirerande blogg. Jag skulle vilja ge dig ett vårtips, det är kolla in proderms solmousse, den är sjukt bra. Klibbar inte som andra solkrämer. Här är deras facebook länk http://www.facebook.com/#!/proderm

    Ha en skön dag! Sophie

    SvaraRadera
  2. Fulltecknad vecka ser jag! Kan vara skönt ibland, men glöm inte att vil lite emellanåt också!
    Förstår att det är jobbigt att vara "ofrivilligt"singel just under storhelgerna. Men det är ju oftast den första som är värst, och nu har du ju klarat av både jul och påsk, så det blir förhoppningsvis bättre och bättre för dej.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, det var mycket den här veckan, men jag hoppade faktiskt över föredraget i onsdags, just för att jag behövde ta det lugnt. Idag är jag jättetrött ändå, blev sent igår, men ikväll är det schlagerfest och det blir jag nog pigg av. Ja, nu har jag klarat av påsken och det är skönt. Första av allt första året är värst, det kommer att kännas första bröllopsdagen som inte är det längre i maj, och semestern också men jag har brutit mönstret och bilar inte i Europa utan jag flyger ner till Wien, har bokat en resa dit till mina släktingar. Tack för din support och stöd! Kramar

    SvaraRadera