fredag 12 augusti 2011

Augusti är här

Nu har snart halva månaden gått. Snart är hösten här, brrr, men jag har ju semester om 1 månad: åker till Italien i 10 dagar!!! Längtar jag eller längtar jag??

Den senaste veckan har varit jobbig, fram till igår åtminstone, nu känns det som om det börjar vända. Igår för 1 år sedan fick jag ett chockbesked och det vet ni nog alla som läser min blogg vad det var. Och jag har nog bävat inför den här dagen, många känslor och minnen från förra året kom tillbaka. Plötsligt kom jag ihåg vissa meningar som sades och jag kommer ihåg chocken. Men om jag tänker efter vad som har hänt och hur jag har tacklat det måste jag säga hur väldigt stark jag är, jag har hanterat det på rätt sätt. Händer det en sådan här livskris är det bästa att prata, prata, gråta, gråta och ta känslorna när de kommer, inte stänga in dem och jag gjorde så för jag är en känslomänniska. Då kommer man vidare. Jag kom ihåg på jobbet kunde plötsligt bara tårarna komma - utan förvarning - men jag fick ett sådant enormt stöd! Och det har jag fått av alla möjliga, och av många från er här i bloggvärlden! Tack till er alla!

Har haft lite problem med ID-kort och pass, eftersom det dröjer innan jag får mitt ID-kort (minst 3 veckor p g a tryckeriproblem) kunde jag inte söka pass. Enda sättet var om ngn familjemedlem el släkting kunde legitimera mig, men mina föräldrar som är de enda som bor i närheten har åkt på utlandsresa, men jag hinner ändå. När de kommer hem kan de följa med mig till polisen och legitimera mig. Så det har varit en frustrerande vecka f mig.

Har bokat flyg o hotell i Italien, men kanske avbokar jag ett hotell eller ändrar. Ska till Rom på 2 helger när jag är där och ska hälsa på min väninna. När hon arbetar i veckan tänkte jag se ngt annat. Först bestämde jag mig för Sperlonga, ett paradis mellan Rom och Neapel, men funderar också på Bologna. Har ej bestämt mig ännu. Har suttit och lyssnat på italiensk musik i kväll för att komma i stämning och det har jag verkligen gjort.

Nu när jag har det här framför mig känns det lite lättare.

I morgon åker jag till Katrineholm och ska se på Diggiloo, Magnus Carlsson är med!!

Ha en bra helg!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar