onsdag 17 augusti 2011

Träningsvärk och lite sorg

Nu har jag äntligen kommit igång igen, i fredags var jag på gymmet på Friskis (har köpt ett årskort där nu, har ju så nära)och cyklade ca 20 min för att komma igång. Det gick bra. Idag var jag där igen och gick/sprang på löpbandet. Det kändes mycket bättre än vad jag trodde. Jag lyssnar på musik i min Iphone och då jag hade checkat in på Friskis på telefonen fick jag FB-meddelanden när jag stod på löpbandet. Då gjorde jag något riktigt nördigt, medan jag gick på löpbandet svarade jag på FB-meddelandet jag fick på telefonen och skrev att jag var på löpbandet :-) Det var LITE jobbigt att skriva, men det gick, jag är ju kvinna och kan göra flera saker på en gång!!

På söndag är det 2 år sedan min älskade Jessie gick bort. Då somnade hon in på Jägarvallens Djursjukhus och det var så sorgligt att gå ut från rummet. Och att ta farväl av henne, sitta där hela förmiddagen och veta att hon skulle bort. Skulle så gärna vilja klappa henne igen och höra hennes jamande rop på sin matte som älskade henne så! Hon var så speciell, det fanns ingen som hon! Ni som har katter vet precis vad jag menar!

Augusti är ingen rolig månad längre för mig, först uppbrottet för 1 år sedan då jag blev lämnad av min ex-make och all chock det förde med sig och så minnena av när Jessie gick bort. Dessutom kommer jag ihåg att dagen innan Jessies dödsdag gick min mormors och morfars hund Ganse bort , år 1986. Dessutom dog ju Elvis för 34 år sedan i tisdags. Augusti är ingen toppenmånad alltså!

Nu ser jag fram emot min 10-dagarssemester i Italien: först Rom och träffa min väninna och sedan till Bologna, jag avslutar i Rom också. Så jag har värme kvar av min semester i år.

Kram Catrin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar