lördag 21 april 2012

Bra lördag i Norrköping

Lördagen spenderade jag i Norrköping och jag kom hem till Linköping på kvällen. Jag började med att ta en fika på Pappa Grappa, skulle ta en panini, och det var en panini med massor av godsaker på, mozzarella, parmaskinka, taleggio-ost, oliver, kronärtskocka och grönsaker. Plus en cappuccino till det förstås. Sedan tittade jag på lägenheten som ligger två kvarter från centrum och det var en stor tvåa på 80 kvm. Stort sovrum med kakelugn, stort vardagsrum med utsikt ner till centrum, stort kök. Det är ett gammalt hus från 1800- eller 1900-talet så därför finns ingen balkong, men det kommer nog att fungera ändå. På de äldre husen från sekelskiftet finns inga balkonger. Det är väl bara att vädra. Det är ett kanonläge. Nära till bussen som går till Linköping, nära till stan, nära till Nya Parken, där jag ska glutta på fotboll. Och så ska jag glo och glane i skyltfönstrena gate upp och gate ner. :-) Vad jag har saknat Norrköping inser jag nu. Det är mitt hem. Sedan fikade jag med mamma på Kafé Kuriosa efteråt. Jag måste tänka lite till på lägenheten, men det lutar åt att jag tar den. Nu blir det bråttom att sälja min lägenhet, men det går nog bra. Nu blir det en lugn och avkopplande kväll. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar