söndag 17 maj 2009

Dubbelgrattis till Norge!


Ett stort supergrattis till Norge och Alexander Rybak med låten "Fairytale" som vann Eurovision Song Contest 2009 igår! Det stod klart hela kvällen men segern var ett faktum på tolvslaget och då var det syttende maj! Vilken nationaldag för Norge! Och nästa år är jag där! Oslo here we come!

Det var den absolut bästa låten och en värdig vinnare, han höll hela vägen. Jag älskar den låten men även Estlands låt växer mer och mer och från att inte ha tyckt om den alls fullkomligt älskar jag den. Kul för Island med en hedrande andraplats, hon var så bra, en stillsam ballad, men vilken röst och vilket bra framträdande hon gjorde!

Synd om Malena dock, en 21:a plats! Hon var värd mycket bättre, en topp-10placering tyckte jag! Men så är det, Europa var väl inte redo för operapop! Men hon gjorde bra ifrån sig och jag är stolt över hennes framträdande!


3 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad duktig och engagerad du är! Själv så skulle jag och tjejerna titta. Men mamman hade otur när hon tänkte eftersom det började först 21.00. Tjejerna somnar i vanliga fall vid 19.30-tiden. Detta gjorde att de höll i gång allt vad de kunde bara för att hålla sig vakna. Men vid 22-tiden sov två barn och vid 23 även deras mamman.

    Men då ledde Norge så stort att inget kunde stoppa dem så jag visste egentligen vem som vunnit när jag vaknade.

    Tänk vad roligt att åka till Oslo nästa år! Om det hade varit i Trondheim hade jag övervägt tanken eftersom det är så nära oss.

    Grattis till att du är så nära din målvikt. Du har varit så duktig!

    Må så gott,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  2. Hello
    Har inte kommenterat på ett tag, det har skett ganska mycket förändringar här hemma hos mig så bloggandet har fått stå åt sidan. Dock har jag tittat in till dig då och då och haft koll på dig :-)

    Har gjort upp med en massa negativ energi bland annat den gamla bloggen. Den blev en ond gnällig tant och jag vill fokusera på på det positiva. Inte vara en tant med offerkoftan på då jag är en ganska positiv och glad kvinna! Så en ny blogg är skapad med rätt fokus på rätt sätt :-)

    http://tantgrontantbrun.blogspot.com

    Hoppas att du följer med dit!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Jag missade även jag Melodifestivalen! Jag kunde helt enkelt inte hålla mig vaken... Somnade och sov så gott så....

    Kul för Norge men trist för Malena...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera