tisdag 26 maj 2009

Synvilla?




Det var kanske en synvilla att jag såg målet närma sig....Jag nådde inte ända fram före semestern i alla fall. Imorse vägde jag 66,5. Det har varit lite godsaker på kalas, så det är som det är. Däremot håller mitt midjemått fortfarande -20 cm och det är det jag får ta fasta på, men jag kan inte låta bli vågen.
Min nya strategi blir följande:
-När jag kommer hem från Sardinien ska jag väga mig för att se om jag har gått upp. Sedan ska jag inte ställa mig på vågen varje dag utan 1 gång i veckan. Hoppas att jag klarar av det! Det får bli på onsdagar, det har jag bestämt mig för nu.
-Jag ska verkligen försöka hålla mig till nyttig, GI-mat om jag inte blir bjuden när jag är borta.
-Inte tacka ja till all fika på jobbet, för det är mycket. Ta med en massa frukt så att jag inte är utan och köper något annat onyttigt istället. Bunkra upp med mycket vatten.
-Röra på mig mer igen.
Mitt mål är att ha gått ner till min målvikt till sommarsemestern i juli! Det är en utmaning i dessa grilltider, men jag måste försöka! Håll tummarna för att jag klarar det!
Nu när jag är på Sardinien ska jag verkligen njuta av det jag äter och inte få dåligt samvete, men när vi är på semester rör vi på oss mycket och brukar faktiskt inte gå upp. Vi får väl se hur det går den här gången.

Idag ska jag packa ner det sista och så hurrar jag för Jessie, vår katt, som fyller hela 18 år idag! Min ögonsten är hon allt!
Imorgon bär det av till solens och tystnadens ö, Sardinien!
Många kramar till er alla

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag tycker att du ska känna att du nått ditt mål. 0,5 kilo måste vara inom felmarginalen. Gå på toa och sen är det klart....

    Du har gjort en fantastisk insats och den ska du vara stolt över. Mycket, mycket stolt!

    Nästa år utgår jag från att vi träffas på Work Out Åre och vi ska träna på MASSOR av pass.

    Ge den otroligt fina katten en stor kram från mig, mina snälla barn och våra katt. Han sitter här bredvid mig nu och spanar in henne. Ett hus utan katt är inget hem!

    Jag hoppas verkligen att ni får en helt underbar semester, det har ni gjort er förtjänta av!

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. herregud!! 20 cm!! bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Instämmer med föregående talare... Du är i mål!
    Hoppas att vi ses i Åre nästa år på Workout helgen! Det vore grymt kul!

    Kram Nu Jä

    SvaraRadera