torsdag 7 maj 2009

Vad fort veckorna går!

Idag är det redan torsdag och slutet på veckan närmar sig med stormsteg! Den här veckan har varit intensiv också.
Måndag träning
Tisdag shopping och fika med en kompis som är nybliven 40-åring som jag uppvaktade med paket
Onsdag besök på Toastmasterklubben, som jag har blivit medlem i nu. Det är till för sådana som jag: om man vill lära sig att hålla tal inför människor och om man tycker att det är jobbigt är det utmärkt. Man går efter ett speciellt program och när man har haft 10 tal är man Competent Communicator, men det är inte slut i och med det, man kan fortsätta hur länge som helst, det finns många spår. Det verkar så bra och genomtänkt, och pedagogiskt. Man övar sig också på improviserade tal 1-2 minuter. När man håller tal ska det vara 5-7 minuter långt och man får en utvärdering vad man ska tänka på. Jag har varit 2 ggr som gäst och det verkar jättekul och jag
känner att jag kommer att utveckla mig som talare. Det är bättre att få lite kontinuitet än om man bara går en kurs i presentationsteknik/retorik en gång, sedan glömmer man bort det.
Det finns t o m tävlingar i Toastmasters, men så långt ska jag väl inte gå , inte än åtminstone:-)
Idag är det en lugn hemmakväll!

Helgen blir lugn också!

Jag vägde mig imorse och jag har gått ner! -1 kg sedan förra veckan. Äntligen åt rätt håll igen!
Midjemåttet håller sig fortfarande:-))

Ha en bra kväll

Kram

3 kommentarer:

  1. Kul med tallektioner! Jag är själv en hejare på att hålla tal! Tycker jag själv... ;)

    Du är på väg åt rätt håll med vikten också. Kul för dig!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Bra jobbat, jag återkommer och uppdaterar mig så fort jag hinner,

    god natt,

    Katarina

    SvaraRadera
  3. Härligt med minus på vågen :)

    SvaraRadera