söndag 10 maj 2009

Trött idag




Jag bara segar mig fram idag känns det som. Jag har känt mig hängig till och från sedan i fredags. Lite ont i halsen hade jag i fredags, det gick över igår, men imorse har jag känt av det lite. Om det ska bryta ut kan det väl göra det nu i så fall så att jag blir frisk tills vi åker till Sardinien.
Igår var vi först nere hos polisen och ordnade ID-kort och pass. Gud så hemsk man ser ut på kortet. Men men det är väl så man ser ut....:-( Sedan åkte vi ner till stan och handlade lite och fikade. Vi handlade ost och marmelad, en T-tröja, Peter köpte jeans, och så köpte vi nya kökstallrikar, 6 st vita. På Duka fanns också choklad (!) som var hur god som helst, så det kunde vi inte motstå att köpa (den var inte konserverad så den måste man äta upp inom 1 månad, hur svårt kan det va???)
Sedan gick jag och suktade efter en klocka från Pilgrim som jag har sett tidigare i veckan. Jag har tittat flera år och inte hittat någon som jag vill ha. Men den var fin. Får se när jag får råd med den. Det finns även andra klockor som var fina och som jag kan tänka mig. Får se vad det blir. Hittade den här länken också där ovanstående klockor fanns med:http://www.tidlust.se/
Där finns det också väskor, hehe!:-)))))
Igår kväll gick vi till Helene, en arbetskamrat, som bor i samma bostadsområde och där fick vi grillat, men vi satt inne. Inget skönt väder igår, kallt och blåsigt, även om det var lugnare på kvällen än på dagen. Gott och trevligt var det! Vi hade bestämt att gå dit och provsitta den nya altanen men vi provstod en liten stund innan vi gick in. Hur som helst, mycket trevligt!!
Idag ska vi städa inne och sedan trädgårdsarbete innan vi åker och handlar mat. En lugn söndag!
Kram




4 kommentarer:

  1. Fina klockor! Är den till vänster en herrklocka? Den gillade jag bäst! :) Stora ska de vara...tycker jag.

    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  2. Nej, bägge är damklockor. Bra att få lite tips tycker jag:-) Jag vill ha en stor klocka, det är det jag är ute efter....

    SvaraRadera
  3. Skön helg och snygg klocka! Slå till!!
    Vad kul det låter med toastmasterklubben! Hoppas det går bra !
    Kram

    SvaraRadera
  4. Supersnygga klockor! Hmm, nu blev jag sugen på en ny jag med :0)
    Jag är en riktig "klock-o-man"!!!

    SvaraRadera