lördag 2 maj 2009

Upp och ner-världen

Ja, så har det känts nu i veckan. Jag kom in i en ond cirkel först kändes det som, där jag bara gick upp och inte åt så bra. Men nu har jag tagit tag i det igen och jag har nu sprungit 2 dagar i sträck. Jag gick upp till 67,9 i torsdags på vägningsdagen och då kändes det inte bra. Jag vill ju komma ner till mitt mål som är 65 kg!
Men nu är det på väg neråt igen och i morse vägde jag 67,4. Sakta men säkert....midjemåttet håller jag dock (-20 cm sedan starten) och det är det viktigaste.

Idag har jag shoppat: BH:ar och ett par shorts. Den ena BH:n måste jag byta, för det var något vasst i tyget som skar in i ryggen. Inte skönt alls! Shortsen hade jag gått ner till stl 40, förut hade jag 42 el 44, men jag tyckte ändå att stl 40 var ngt stort, så jag bestämde mig för att kolla om jag kunde byta till stl 38. Jag provade aldrig den storleken i affären idag och när jag skulle ta av mig shortsen här hemma gick knappen av. Efter att ha provat dem 2 ggr ska väl knappen hålla, så de ska jag lämna tillbaka. Synd för de var så sköna!

Idag när jag sprang ökade jag på antalet minuter; dvs istället för att springa 1 låt sprang jag 2 låtar och gick 1 låt. Det kändes ganska bra, jag orkade faktiskt. Skönt när man känner skillnaden att kondisen faktiskt förbättras!

Ha en bra lördagskväll!

Kram

1 kommentar:

  1. Hej!
    Brukar smygläsa din blogg eftersom jag följer din mans!
    Tycker att även du är värd lite beundran, så bra att du också tagit tag i din kost och motion situation!
    Önskar dig all lycka till!
    Kram

    SvaraRadera