tisdag 7 juli 2009

Min hyllning

Från videon "Thriller" som slog igenom stort och som var banbrytande på många sätt. Helt fantastisk dans och låt! Vilken video!







Sista offentliga framträdandet där MJ offentliggjorde att han skulle ge konserter i London: This is it! Men som han aldrig hann påbörja. Sorgligt!



Den bild jag minns allra bäst, ett underbarn och som blev en världsartist!






Må du vila i frid nu Michael Jackson och nu får du äntligen vara i fred från all press. Men du är mycket saknad, framför allt av dina barn och din familj, jag såg din dotters hjärtskärande tal inför 11 000 åskådare på TV alldeles nyss! Jag känner också en viss sorg, fast jag inte kände dig, och det är väl för att epoken Michael Jackson är över, alldeles för tidigt, du har alltid funnits i våra liv, musikaliskt sett och du var den bäste entertainern och artisten. Det förstår man nu.

Jag vet inte hur du var som privatperson, det är inte många som gör, men man såg på din familj hur förkrossade de var, naturligtvis, men det enda omvärlden utanför familj och vänner vet med säkerhet är att du var helt outstanding som artist och att vi saknar din röst och musik. Vad som hände privat vet ingen annan, och det är just det det är: privat.
R.I.P. Michael, the King of Pop:
Du har förgyllt världen med din musik!







2 kommentarer:

  1. Hej!

    Det är så obeskrivligt sorgligt fast vi inte känner honom.

    Och det är så synd att alla vackra ord kommer fram när han är död. Tänk om han fått höra lite av detta när han levde.

    Må så gott,

    Katarina

    SvaraRadera
  2. Håller med dig , fällde en och annan tår till det där programmet igår. Det känns som om man har växt upp tillsammans ,vilken fantastisk människa. Jag med kommer sakna dig Michael...Sara

    SvaraRadera