onsdag 1 juli 2009

Varm och trött!

Det är så kvavt inne i vårt hus, men jag ska inte klaga, kan ju faktiskt gå ut på altanen och svalka av mig lite.
Vet inte vad det är med mig, men jag känner mig helt hopplös när jag tittar på min mage (jag har gått upp igen) och jag tycker inte att jag har blivit så mycket smalare sedan förra året. Min självbild är inte som den ska just nu (kanske beror på att jag inte har kommit ner till min målvikt)och jag har börjat att slarva nu på sommaren, äter glass (det är sommar jag vet, då ska det väl vara tillåtet) men jag vill inte äta det varje dag (även om det är gott) eller så gott som varje dag. Maten jag äter är ganska GI-nyttig, så gott det går. MEN jag känner mig onyttig ändå för att jag inte orkar röra på mig så mycket och för att jag ibland tänker att jag tar tag i det efter semestern, men det får inte vara så. Så, nu har jag tyckt synd om mig själv ett tag.
Positiva tankar nu:
Jag har det bra, det finns de som har det värre, det finns det alltid. Jag har hälsan, har lyckats minska mitt midjemått stort och har ett arbete och snart är det semester!! Det bästa av allt: jag har min man och min älskade katt Jessie! Puss på er två: love you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar