torsdag 8 oktober 2009

Däppt i näsan....

Nu har jag fått en förkylning, nosen rinner, men nu kommer däppan också...snörvel snörvel. Det började med halsont häromdagen, men jag hade en deadline att passa på jobbet så jag kunde bara inte vara hemma. Jag gjorde det mesta på jobbet igår och sedan tog jag hem datorn och jobbade hemma. Jag har lite feber men inte så mycket. Jag känner mig varken sjuk eller frisk, men jag klarar av att jobba hemma, så det har jag gjort i 2 dagar nu. Det kanske det blir i morgon också, får se. Ett tag gick febern ner men jag känner mig rätt trött och lite ont i huvudet så här på kvällen.
Men det är rätt intressant: så fort man säger att man är förkyld och har ont i halsen på jobbet dessa tider vet jag vad de tänker : aha svininfluensan, man ser det på deras ansikten....för folk är mera försiktiga nu än annars och nästan flyttar på sig...:-) Men jag är inte rädd, förmodligen är det bara en vanlig bondförkylning.

Jag uppdaterar er i helgen om festen förra helgen, just nu orkar jag inte det....

Kram på er

4 kommentarer:

  1. Det kan det väl vara och då är det ju JÄTTEBRA att du har en så lagom mild variant! Tacka och ta emot!! ;-))
    Kram och god bättring

    SvaraRadera
  2. Aha, nu förstår jag varför du inte skrivit något om schlagerfesten än.
    Krya på dej!
    Kram Siv

    SvaraRadera
  3. Det kanske är NYA influensan jag har trots allt, för nu har jag blivit lite sämre igen, febern har stigit men inte mycket. Ont i huvudet, ont i halsen. Jag går inte till kontoret idag i alla fall, även om jag jobbar lite hemifrån. Får se hur mycket jag orkar.....Det spelar ingen roll vad jag har, bara jag blir frisk snart, för det är så tråkigt!!

    SvaraRadera