söndag 11 oktober 2009

Rolig helg!

Ja, förra helgen var superkul, den här helgen har jag varit sjuk och Sverige förlorade mot Danmark igår och när jag bakade idag blev det misslyckat....:-(( Så förra helgen slår den här med hästlängder....!

Förra helgen åkte jag alltså till Göteborg där Melodifestivalklubben hade årsmöte. Jag var ju nominerad till styrelsen och jag blev inröstad!! Jättekul. Jag blev antagen som 3:e suppleant. Vi som var nya fick stå där framme samtidigt och presentera oss lite kort och säga vad vi kunde bidra med. Jag fick även frågan om jag kunde tänka mig att ha kontakt med klubbarna ute i Europa, då jag är duktig på språk. JA, sade jag! Inga problem..Faktum är att, innan vi ens har fått våra arbetsområden bestämda, har jag fått översätta en artikel till engelska, som finns på oikotimes.com (en schlagersajt) och det är även på gång till andra sajter såsom esctoday.com.
Här är den som ligger på http://www.oikotimes.com/v2/index.php?file=articles&id=6552
Vi ska ha första styrelsemötet på torsdag kväll på MSN. Vi kommer att ha ett möte IRL i januari i Stockholm.
Sedan hade vi några timmar för oss själva innan själva festen började i Universeum:
Det var mingel med välkomstdrinkar. Sedan var det middag (buffé) och schlagerquiz som avslutades med kaffe o chokladtryffel. Vi fick sedan bege oss ner till entrén igen, där artisterna kom in. De första var ett par tvillingar,Linda & Ylva, som är med i klubben, och som båda sjunger i var sitt band. De gjorde schlagercovers och var väldigt duktiga.
Sedan kom den andra artisten och det var ingen mindre än Jan Johansen!!!! En stor favorit, han har en så bra sångröst!! Vilka låtar han har gjort!! Jag köpte en signerad singel av honom efteråt. Han var jättetrevlig!
Sist men inte minst hade de flugit in en internationell artist, Chiara, från Malta. Hon var med i årets ESC (Eurovision Song Contest) med låten "What if we" och hon har den mest fantastiska sångrösten man kan tänka sig. Hon har varit med flera gånger för Malta. Hon var en jättetrevlig människa, hon hade inga skivor att sälja eller signera, men hon hade med ett foto på sig själv och så skrev hon på det till alla som ville ha och det var många:-) Det här var stort för oss schlagerälskare!! Hon är ingen dussinartist precis....:-)
Kvällen avslutades med dans till schlagermusik givetvis! Vi höll på tills kl 3.00 då de stängde och då jag skulle upp med ett tidigt tåg blev det raka vägen till hotellet!
En lång men härlig dag! Bilder kommer när kameran fungerar igen! Förhoppningsvis snart....

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Förra helgen lät som en drömhelg för ett äkta schlagerfan. Och GRATTIS ännu en gång till din styrelseplats. Vilken roligt och spännande uppdrag.
    Den här helgen drar vi helt enkelt ett stort streck över och går vidare.
    Hoppas du mår bättre,
    kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Verkligen rolig helg (förra alltså!!)!!
    Kul att partaja loss så där ibland!
    Trist med den här helgen...men, blev baket verkligen så dåligt att det behövdes kastas?

    Tyvärr är strl 39 för stort för mej! Men sälj dem på tradera vettja!

    Kram och hoppas du får en bättre och friskare vecka!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tusen, tusen miljarders tack till dig också. Du anar inte vad väl jag behöver dessa fina ord från dig idag.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Oj, vilken upplevelse. Lycka till i fortsättningen också!

    SvaraRadera
  5. Den enda biverkningen jag kände av var att jag blev lite svullen och öm över injektionsstället. Andreas fick lite feberkänslor igår under eftermiddagen, men de gick snabbt över...

    Skönt att slippa bli "sjuk" av vaccinationen. Kram

    SvaraRadera
  6. Åh! Det låter verkligen som en helg du kan leva på länge!!! Är så glad för dig att du blev invald!!! Du kommer att kunna bidra med så mycket!

    Stort Grattis!

    Kram Anna

    SvaraRadera