torsdag 22 oktober 2009

Underbara födelsedag!

Jag tycker det är fantastiskt roligt med födelsedagar, förutom att man blir äldre, men bara på papperet, man är ju fortfarande lika ung eller hur? :-))

Jag är så tacksam och nu låter det som om jag ska hålla ett tal efter att ha vunnit en Oscars-statyett, men det må vara hänt!! (Det bjuder jag på....)

Jag vill tacka:
-min man Peter för att han är bäst i alla avseenden och jag är så glad och lycklig att det är vi , puss på dig, och tack för spinningskorna jag fick i present idag:-)) Ich liebe dich!
-mamma o pappa för att jag blev till! :-) Ni är mina kära föräldrar!
-min bror, för att du alltid har varit en så härlig och snäll bror! Du är guld värd! Du har alltid glimten i ögat:-) och hans fru med barn och svärdöttrar givetvis. Ni är så gulliga och finns alltid där! Jag är så tacksam för er alla!
-Jessie för alla fina år vi fick tillsammans (jag saknar dig oerhört!) Jag drömde om dig inatt igen.
-Katarina "Amos" för det fina kortet och badkonfettin som kom med posten idag. Vilket fint kort du hade scrappat med katten (som såg ut som Jessie) och mina älsklingsfärger, lila och rosa tillsammans, jättevackert! Jag blev så glad! Tack så mycket!! Du förgyllde min dag! Vilken härlig och fin människa du är! Tack för att du finns!
-Suz, som skålar för mig i bloggen idag!
-Maribella, som ger mig uppmuntran
-NuJädrar, som äntligen börjar komma tillbaka till bloggvärlden igen
-Alla bloggare, alla kommenterare, ingen nämnd och ingen glömd
-Alla FB:are som har grattat mig där
-Alla gratulanter utanför blogg- och FB-världen givetvis!

Ja, ibland är livet bra härligt! Kom ihåg det regniga dagar (som denna, men för mig var det en solig dag)

Kram på er, Love you

P.S Tårtan blev fantastiskt god, som Peter gjorde till jobbet. Alla var så nöjda och tog om. Ikväll gjorde han mina favoritkakor, sirapskakor, det är de godaste kakor jag vet. Så goda!! Jag åt ganska många innan de åkte in i frysen....!

10 kommentarer:

  1. Vilket fint "tal", jag får nästan tårar i ögonen! Och tusen tack för att jag omnämns, hedrande!

    Kram på dej, och tack för den uppmuntran du ger mig!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Om du talar lika vackert som du skriver så är du snart världsmästare i din talarklubb.

    Du är så otroligt duktig. Och tusen tack för att du nämnde mig. Det hade du inte behövt gjort men jag lovar att det värmer gott i mitt hjärta. Även denna gång (som en gång tidigare) gör du mig så glad vid ett tillfälle när jag verkligen behöver det.

    Hipp, hipp, hurra för dig idag på din födelsedag!

    Kramar från Katarina "amospersson"

    PS 1; Jag tänkte faktiskt på Jessie och dina favoritfärger när jag gjorde kortet. Kul att du märkte det.

    PS 2; Sirapskakor...mmmmm....mmmm....

    SvaraRadera
  3. Tack själv gumman.
    Du är värd allting.
    Puss

    SvaraRadera
  4. Härligt att du haft en fin dag!! Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott. Jag fick för mig att du fyllde år på lördag, men det är ju Peter som fyller då...

    Hopas ni får en underbar helg tillsammans med en massa god GI-mat!

    Kramar Stina

    SvaraRadera
  6. Det var ett jättefint "tal"!!! Håller med Maribella- fick nästan en tår i ögat och blev så otroligt glad när jag läste om mig! Tack, det värmde!

    Stor kram från ett annat kakmonster! ( jag leker att jag är allergisk mot kakor = jag får absolut inte äta en endaste kaka för det klarar jag inte av... )

    Trevlig helg!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Låter som du hade en helbra födelsedag och är nöjd, precis som det ska vara...kram till dig

    SvaraRadera
  8. Grattis - med tanke på alternativet är det rätt kul att bli ett år äldre!

    SvaraRadera
  9. Hallå där!! Var är du?
    SAKNAR dej!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hoppas du har det trevligt på resan!
    Välkommen hem när det är dags!

    SvaraRadera