söndag 20 december 2009

En vecka med ultraljud, MF-klubben och jobb

Den här veckan trodde jag skulle bli relativt lugn, men ack vad jag bedrog mig!
I måndags var jag på gynundersökning för att undersöka dels varför jag hade så ont när jag springer och så är det alltid bra att göra en vanlig check. Allt såg bra ut, hon gjorde ett ultraljud också och där såg hon att jag hade en muskelknuta och det är väldigt vanligt och helt ofarligt att man har det men det kan vara orsaken till att jag får ont när jag springer. Jag får ju kramper som håller i sig ca en halvtimme. Jag fick Voltaren som jag kan ta som förebyggande om jag ska springa, vi får se om det hjälper. Skönt att se att det var någon orsak i alla fall. Livmodern såg bra ut och det är skönt att ha gjort en ordentlig undersökning och att det inte var något farligt.
I tisdags hade jag styrelsemöte i MF-klubben där jag var sekreterare då den ordinarie var i Thailand (skönt för honom) så det blev lite jobb med protokoll, men sedan hade jag jobb utöver det i klubben: massmail som skulle skickas ut och det i sin tur skulle översättas så det höll jag på med onsdag-fredag kväll när jag kom hem. Men jag jobbade också över så gott som varje dag på mitt jobb så jag kom hem sent och sedan satte jag igång med klubbarbete. Så det har varit en intensiv vecka igen.
Skönt med bara 2 arbetsdagar kvar denna vecka!
Jag är ledig 23 dec och börjar inte jobba förrän 4 januari. Det är välbehövligt!

Jag hann åtminstone med lite gym i fredags och jag körde hårt på cykeln och löpbandet!! Jag kan erkänna att jag har varit uppe över mitt "tak" på 70 kg: 70,2 vägde jag häromdagen. Men det har varit under mensveckan. Sedan tog jag tag i det och började på gymet igen och sedan har det vänt. I morse låg jag på 69,2 igen. Jag ska dit på måndag-tisdag morgon igen. Jag har även planerat in träning i mellandagarna, så julen blir nog inte så jobbig ändå.

Ha en bra vecka! Kram

5 kommentarer:

  1. Monica hade väl det också? Hör med henne om hon mådde bättre efter åtgärd!
    Nu dröjer det inte länge tills vi ses :-))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, det var myom hon hade. Vi har pratat redan..Ja, snart ses vi! :-)
    Kram <3

    SvaraRadera
  3. Myom är en muskelknuta därför trodde jag det...
    Här är underbart vackert med MASSOr av snö. Hoppas en del ligger kvar tills ni kommer .
    KRAM :-)

    SvaraRadera
  4. Jaha, är det? Det visste jag inte: Ja, jag är ju inte så medicinskt kunnig:-) När jag läser om det, stämmer ju symptomen ganska bra, men jag har ju blivit undersökt och hon sa att det var ofarligt så jag är inte orolig. Den var inte så stor heller, någon mm. Livmodern var liten också, som den ska vara sa hon. Jag får avvakta och se om det blir bättre nästa månad helt enkelt...och ta mina Voltaren.
    Härligt med snö! Ikväll var det kallt: -13,6 grader! Kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att det inte var något allvarligare! Även om det sällan är det så oroar man ju sig ibland!
    Kram

    SvaraRadera