lördag 12 december 2009

Retro

Vilken nostalgitripp!!! Jag är så lycklig!! Vi har handlat en julklapp till oss bägge - en så rolig julklapp som jag fullkomligt älskar: En skivspelare, där vi kan spela LP-skivor. Den har också radio, CD-spelare, USB och man kan föra över låtarna från skivorna till MP3-format. Super!!
Så nu sitter jag och spisar skivor för fullt!!! Just nu är det underbara Styx, som min käre bror fick mig att lyssna på och t om köpa en skiva av. På den tiden hade vi olika musiksmak och man ville inte riktigt erkänna att det brorsan lyssnade på var bra, men det tyckte man innerst inne, för ABBA var ju bäst (så var det bara). Men du har bra musiksmak, brorsan! :-)
Jag har också lyssnat på schlager (ABBA, Carola, Dingedong fr 1975, Eres tu från 1973.....), John Lennon. Jag fick köpa en hel del skivor billigt av en arbetskamrat som skulle flytta i våras och som inte hade nytta av dem, så jag har massor att lyssna igenom. Jag har en massa från 80-talet förstås.....

Igår var det lite nostalgi också: Vi hade schlagerträff där vi lyssnade på Norges alla bidrag. Mer info om det i ett annat inlägg snart.......Cliffhanger.....

4 kommentarer:

  1. Åhhh jag riktigt kan känna i hela min musik älskande hjärta hur underbart härligt ni haft det!
    Jag och en killkompis satt en gång uppe en hel natt och "överaskningsspelade" skivor för varandra. Han hade med sig sina favvo LP:ar som han inte visade för mig, och han fick inte se mina heller. Sen turades vi om att spela nostalgiska låtar. Jisses va kul det var! Det häftiga med musik är att man färdas tillbaka och KÄNNER sig som man gjorde då! LYCKA!
    Hmm, vad kostar en sån där braig spelare?! VILL HA!

    Kramkram

    SvaraRadera
  2. NuJ: Ja, precis så kändes det! En så härlig känsla, man vandrar tillbaka i tiden, och den där känslan att föra fram pick-upen till skivan och så hör man det där raspet....mmmmmm! Den vi köpte var inte så dyr, ca 1000:- på Clas Ohlson. Peter tyckte inte att högtalarna var bra, så vi kopplade in andra. Det här var den bästa julklappen jag har fått någonsin!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. mmmmm! Härligt! Det var ju inte så dyrt! Ska fundera jag med...

    SvaraRadera
  4. Vilken bra klapp!! Verkligen hur mysigt som helst att lyssna på gammalt iblan...nostalgi på hög nivå!
    Kram

    SvaraRadera