söndag 13 december 2009

Intensiv vecka

Förra veckan var en intensiv - men rolig - vecka!
Tisdag kväll förberedde jag både onsdags- och fredagskvällen. Jag griljerade en (färdig)kokt skinka, bakade pepparkakscheesecake och bakade norsk snickerskaka.
Onsdag kväll hade jag då bjudit hem några arbetskamrater på "julmys" vilket innebar risgrynsgröt - hemmagjord för den är godast - och skinksmörgås. Till fikat åt vi min pepparkakscheesecake - gott! "Några" skumtomtar och ischoklad åkte ner också. Sedan hade vi paketlek också, vilket alltid är så roligt. Jag var den enda som blev utan, men vi hade kommit överens att om någon blev utan fick man välja något från den som hade mest paket, men nu var det 2 st som hade lika många paket så jag fick välja från dessa 2 högar. Då fick det bli ett par "bling-bling"-ljusstakemanschetter. Fina, först trodde jag de var armband, i så fall hade de varit perfekta som schlagertillbehör:-))
Torsdag kväll var det pubquiz.
Fredag kväll var jag på schlagerträffen i Norrköping. Det var superkul! God mat och dryck (norsk lax - ugnsbakad med fetaost och keso) och efterrätt (snickerskakan). Där skulle vi utse den bästa norska schlagern genom tiderna - från 1960 och framåt. Min favorit var årets: "Fairytale" m Alexander Rybak men han kom god tvåa , 2 p efter bidraget från 1995 "Nocturne" m Secret Garden, som också vann hela ESC det året.
På schlagerträffen kom också en reporter, Per, från P4 Premiär och det blev riktigt roligt och "flamsigt". Ibland bara bubblade jag på kändes det som....:-) Men det bjuder jag på. Men är man schlagernörd så är man....! Det var riktigt roligt, precis som det brukar.

Den här veckan blir det inte lika intensivt, på tisdag har Melodifestivalklubben styrelsemöte och då ska jag vara sekreterare, eftersom den ordinarie inte kan vara med. Annars har jag inget inbokat. Skönt!!

Ha en bra vecka!
Kram

7 kommentarer:

  1. Vilken kul vecka!! *liiite avis!!*
    Jag anser mig också vara schlagernörd....men jämfört med dej är jag inget!! Kan du alla bidrag som varit med??? Från början...???

    Hoppas du haft en bra helg, och att maken sjungit luciasånger för dej idag!

    Hur går det med morgonträningen förresten....

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jaha, är du också schlagernörd! Vad häftigt!! Nej, jag kan inte alla bidrag! :-) Du får väl gå med i klubben vetja! Om du är intresserad gå in på www.melodifestivalklubben.se
    Jatack den har varit bra, men Peter har inte sjungit Lucia däremot andra fina sånger.
    Jadu, den där morgonträningen blev bara av 1 gång förra veckan men det blir nog i slutet av veckan.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ge dej inte ang träningen! Du kommer in i det snart, jag är säker!!
    Ska nog kolla upp melodiklubben, vem vet om jag kanske hakar på!! Vilken är bästa låten då tycker du?
    Jag är förtjust i Vicky Benkerts "Livet är som ett träd", vet inte varför men ibland poppar den upp i skallen... Och Carola...vicken pipa!
    Ta hand om dej i snöovädret!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för din peppning! På fredag ska jag träna har jag bestämt mig för!
    Ja, gör det vetja! Det finns så många bra låtar, men min absoluta favorit som får mig att le och dansa är "Live forever" med Magnus Carlsson från 2007. Jag tycker också mycket om "Kärleken är" m Jill Johnson fr 1998. I Eurovision Song Contest har jag 2 favoriter: "Gente di mare" Italiens bidrag 1987 och "Ding dinge dong" Hollands bidrag 1975....:-) Ja och Carola är ju schlagerdrottningen, absolut!!
    En stor snöig kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Tycker jag känner igen denna typ av vecka...

    Jag återkommer, läser ikapp och kommenterar förhoppningsvis imorgon.

    Nu måste jag sova, god natt,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  6. Ni har verkligen alltid att göra! MEn det låter kul! Här ammas det mest hela tiden :-)

    SvaraRadera
  7. Skönt att allt var bra med dig!

    Snickerskaka lät gott det! Känner igen "intensiv-temat" på veckan!

    HA det bra!

    Kram

    SvaraRadera