måndag 28 december 2009

Mysig julhelg med många härliga överraskningar!

Nu är vi då mellan jul och nyår och julhelgen var mysig! På julaftonsmorgonen bytte vi först julklappar Peter o jag. Jag gav Peter DVD:n "Flickan som lekte med elden", som han så gärna ville ha och så fick han också tiramisùmandlar. Jag fick min älsklingschoklad Lindts (de röda pralinerna) och så ett presentkort på Kappahl. Precis vad jag behövde!
Sedan började vår julturné:Först åkte vi på lite julkaffe hos S-E och R-M, sedan bar det av till Peter syster där det blev lite julmat - och fika - och där fick jag mig en överraskning i form av en julklapp till från Peter (ja, den är till oss bägge): En Nespresso-maskin med mjölkskummare! Så nu ska det bli espresso och cappuccino av!! Sedan åkte vi till mina föräldrar och åt och delade ut julklappar: Där fick jag ännu ett presentkort - på Sisters - en av mina favoritaffärer! Sedan, traditionsenligt, spelade vi TP. Och det var , med nöd och näppe, som Peter o pappa vann:-)) Nu har jag laddat 900 nya frågor till TP-handdatorn till nyår då Per o Kerstin kommer hit.
Juldagen åkte vi då ner till Skåne, i Småland var det många trafikolyckor och vi mötte många ambulanser, (usch!), men vi klarade oss och kom fram helskinnade. Väglaget blev bättre i Skåne, för där regnade snön bort.
Där träffade vi min bror och hans fru och nästan alla barnen och ett nytt litet barn :-) lilla vackra bedårande Isabella som är omgiven av så många kärleksfulla människor!<3
Vi fick en julklapp och överraskning från Bellas föräldrar: Vi ska få bli hennes gudföräldrar! Jag blev så glad och rörd att tårarna bara kom vällande, jag blev så glad och det är en stor ära!! Synd bara att avståndet är så stort, men det är bara långt avstånd i km, avståndet i mitt och Peters hjärtan är nära!<3
Vi var ute och åt på Fellinis, en underbar italiensk restaurang, på annandagen! Så gott det var: jag åt fettuccine carbonara. Efterrätt: kan ni gissa? Ja, tiramisù!

Vi hade en så härlig julhelg! Och jag är så lycklig över min familj här uppe och där nere: min bror, Haje, deras fantastiska och underbara barn.
Nu ser jag fram emot ett nytt år 2010 med nya möjligheter! Snart ska jag döpa om min blogg som jag har gått och funderat på länge, men jag vet inte exakt vad det blir än.

Hoppas att ni haft det mysigt i julhelgen!

Kram

5 kommentarer:

  1. Vad mysigt ni verkar ha haft! Och vad roligt att få den äran att bli gudföräldrar! Det är stort och en uppgift som man ska ta med stort allvar!
    Kram, och jag är nyfiken på vad din blogg ska heta!

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för senast!
    Det var så kul att träffas!
    Förresten kan nilugnt bjuda era vänner på fika igen tillsammans med M o E eftersom din käre fader gärna vill fika med er och era gäster! Han sa dag på telefon att han inte alls hade sagt att han varit rädd för O`s reaktion utan bara inte orkat komma till er för att de hade så mycket att göra...? Det var väl bra! R. vill gärna träffa Elisabeth då också sa han <3

    Hoppas ni är fortsatt krya..?!
    KRAMKRAMKRAM

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Grattis, det är en fantastisk förmån att få vara gudföräldrar. Jag har två gudbarn som nu är 22 och 20 och det är fortfarande lika roligt. Det blir som ett speciellt förhållande som varar hela livet.
    Det ser verkligen ut som ni haft en bra julhelg. Nu hoppas jag att er nyårshelg blir lika bra.
    Många kramar,
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Grattis till äran att bli utvald till gudföräldrar!!! Förstår att det är stort!

    Fy va hemskt med alla olyckor! Tur att ni körde försiktigt och att ni klarade er!!!

    Spännande att se vad du döper bloggen till :0)

    Gott Nytt År önskar jag dig och din snygge, smale man!!! Önskar er allt gott inför 2010

    SvaraRadera
  5. wow, vilket mys ni har haft!!

    SvaraRadera