söndag 4 juli 2010

Ingen semester.....

....ännu i alla fall! Jag får vänta 2 veckor till, men tiden går så fort, så vips är man där.
Vilket härligt väder vi har, varmt är det, men jag klagar inte, kvällarna är ju så härliga när man kan sitta ute. Man vet aldrig hur länge vädret håller i sig, hoppas hela sommaren.
I helgen har vi bara tagit det lugnt: igår var vi hos Peters syster och firade hennes son som har fyllt 16 år. Vi åt mycket gott, som vanligt: grillat och så en härlig jordgubbstårta till kaffet. Idag har jag planterat pelargoner i blomsterlådorna utanför ingången, och tagit det lugnt. På kvällen var vi Östra Hargs vägkyrka och lyssnade på körmusik, Peters systers man sjunger i Gistad kyrkokör som sjöng där ikväll. Det var fint där, det enda orosmomentet där var en geting i fönstret - jag behöver kanske inte nämna att jag är lite smått "avvaktande" mot getingar (det var en underdrift:-)) - nej, det var faktiskt inte så farligt. Jag tyckte mest synd om den stackars getingen som inte kom ut och Peter höll koll på den åt mig:-)
I veckan händer följande:
Måndag är det köröl på stan, vi träffas några stycken på torget och har det trevligt tillsammans
Tisdag måste jag fixa pass hos polisen, då har de kvällsöppet, annars stänger de klockan 16, nu har de visst öppet till kl 18.
Onsdag ska vi till Vadstena och se Diggi-loo, vi har bra platser: rad 3. Vi får bl a höra Alcazar, Jessica Andersson, Erik Linder m fl
Torsdag blir det kanske pub-quiz, men jag tror inte det blir, för vi är så få i laget denna vecka. Och jag tror nog att det är bäst att ta det lugnt också.

Just det måndag-torsdag ska vi vara hamstervakter.

Ha en bra vecka!

Kram

2 kommentarer:

  1. Fullspäckat schema (som vanligt) ser jag! Bara roliga saker men du hinner väl ta det lite lugnt också? Ffa med tanke på händelsen på båten.... Ta hand om dej vännen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Full fart. Men visst kommer du ihåg att, också, ta det lite lungt. Tänk på att vara rädd om dig.
    Kramar Katarina

    SvaraRadera