måndag 12 juli 2010

Sista veckan

Nu jobbar jag sista veckan, sedan har jag äntligen 4 veckor semester. Det behöver jag verkligen känner jag! Det har varit intensiva veckor på jobbet plus att jag har känt mig stressad och utpumpad och faktiskt lite orolig för EP-känningarna. Nu mår jag mycket bättre men känner ändå att jag måste ta det lugnt, jag försöker påminna mig själv att göra det också.
Idag fick jag kallelsen till EEG-undersökningen i slutet av augusti, det händer ju inte så mycket i juli-augusti under semestrarna, men det var snabbt ändå tycker jag. När man kommer till undersökningen ska håret vara rent och torrt, men inga produkter i, inte ens balsam, bara schampo. Det tar ca 1 timme och är man barn får man ta med sig napp och sin favoritleksak, men det gäller ju inte mig då:-) På slutet av undersökningen får man andas djupt och sedan ska man titta mot en lampa också. Det går nog bra, skönt att få en tid dit nu.

Puh vad varmt det är i huset nu, nu sitter jag på altanen, på kvällen kan man sitta här, annars är det varmt även här! Tur att vi har bra luftkonditionering på jobbet!

Ha en skön kväll allihopa!

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen underbart att sitta ute om kvällarna nu!
    Vilken massa info ang EEG, stig allt det där i kallelsen? Bra tänkt i såfall, ju mer man vet ju mindre läskigt är ju saker och ting!
    Tur att EEG iallfall är smärtfritt!

    Ha det bra och hoppas att värmen håller i sig till din semester.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Varma kvällar är bland det bästa som finns. Jag passar på att njuta så mycket jag hinner. Vad skönt att du snart får semester och får vila och ta det lungt.
    Jag återkommer med mer kommentarer sen för nu måste jag gå och lägga mig. Det är intensivt just nu. För mig är det två veckor kvar tills det blir semester.
    God natt, Katarina

    SvaraRadera