söndag 11 december 2011

Tenta nr 2

Då har jag gjort den andra tentan av tre för den här terminen: Det var italiensk grammatik och den största av dem.
Det gick kanonbra, det kändes så bra. Man hade 4 timmar på sig, jag gick efter 1,5 timme och då tog jag det ändå lugnt och gick igenom 2-3 ggr för att vara säker.
Vi får se vilket betyg jag får på den delkursen. Ska bli spännande , får kolla Ladok de närmaste dagarna.
Nästa tenta, som är på lördag, är Text A och handlar om översättning och text av de böcker vi har läst den här terminen. Det är inte så mycket man kan läsa på, vi har ju läst ut böckerna. Så det är bara att hålla tummarna att man klarar av de orden som ska översättas. Jag har sett ett exempelprov hur det kommer att se ut, så då vet man vad man har att vänta sig.

Nu ska jag lägga mig.

Imorgon kväll är det quiz, den sista ordinarie omgången före jul.

Ha en bra vecka! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar