onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År!

Idag är det nyårsafton och då kommer jag inte att räkna kalorier för det är fest och man får skilja på vardag och fest. Så jag räknar med att gå upp igen, men jag ska inte ha dåligt samvete för det. Ikväll ska jag äta och dricka gott och njuta!

Men här är morgonens vikt: 70,8 (startvikt 71,7) :-) så det känns bra. Om man håller sig till de kalorier man får/bör äta så går man ner, åtminstone funkade det de här dagarna. Det känns som en bra start.

Gott slut!

3 kommentarer:

  1. Lycka till med vågen. Den har ju varit snäll mot mig så jag hoppas den är det mot dig.
    Kramis
    Gubben

    SvaraRadera
  2. Bra tänkt att pausa under nyårsfestandet! Jag tror att eftersom du är mer medveten och inställd på ditt nya liv nu så kommer du att äta, men inte alls som förr! Och du går säkert inte upp nåt.

    Dra med dig Peter på promenader! Behövs inga långa svängar för att det ska ge resultat!

    Jag har tänket insättning- uttag när det gäller mat/ motion. Inför nyår visste jag att det skulle bli mycket gott = fler promenader och längre sträckor!

    SvaraRadera
  3. Oj! Glömde en kommentar! En viktig sådan...

    Jämför dig inte med Peters viktminskningstakt! Han gick på enbart pulver och är dessutom man. Av någon outgrundlig anledning så rasar dessa karlar i vikt medan vi kvinnor tar det i ett lite lugnare tempo...

    SvaraRadera