torsdag 1 januari 2009

Årets första dag




Idag hade jag gått upp från förra året men jag tar inte så allvarligt på det. Nytt år, nya utmaningar och nya möjligheter!

Min vikt idag: 71,4 så det får bli min riktiga startvikt.

Igår var det god mat och jag njöt av den.

Som förrätt blev det en laxrulle som var underbart god. Den hade Per o Kerstin med sig.
Huvudrätten bestod av ugnsbakade kycklingfiléer med fetaost, pressad potatis och en sås som blev riktigt god, såsen gjordes inte exakt som stod i receptet men det blev bra ändå.
Efterrätten hade Per o Kerstin också med sig: kanelpannacotta med hallonsås. Mmmm, gott!!
Tack Annika för de fina korten du tog framför granen, de blev jättebra! Det var väl bara Jessie som inte skrattade:-)
Vi spelade spel och sjöng karaoke, det var en riktigt rolig kväll! Jag kom i säng 3-3.30 och idag är jag lite däven , precis som man brukar vara på årets första dag.
Jag läste i en artikel i Metro häromdagen att nyårsdagen är den dag då pizzaätandet slår rekord, men jag tänker inte haka på, det blir ingen pizza. Men jag kan förstå att folk tycker det är gott och praktiskt.








3 kommentarer:

  1. Hej!

    Hittade till din blogg via min kollega Anna som är en "itrimare" och din Peter.

    Vilket härligt namn på en blogg. Bara den gör att man vill göra ett besök.

    Jag kan gärna ta recepten på er nyårsmeny. Den ser mycket god ut.

    Sträva på,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att få kommentarer på min blog! Ja, jag tyckte att de orden som en hälsocoach en gång sa till mig var så bra, så det får min blogg heta!

    Förrätten gjorde inte vi, det hade gästerna med sig. Men huvudrätten med kyckling och pressad potatis gjorde vi. Jag lägger upp receptet i ett inlägg under dagen ifall flera vill ha den.

    Ha det bra!
    /Catrin

    SvaraRadera
  3. Mmmmmmm! Eran mat såg helt fantastisk ut! Jag såg dom även i Peters blogg och bad om att få receptet jag med! Det såg så j-dra gott ut- speciellt såsen...

    Ha, ha! Jag tänkte precis samma sak angående nyårsdags-pizzan! Inte för mig i år minsann! Det är nog första året på 10 år som jag skippar pizzan. Förmodligen går kvarters pizzerian i kk nu när jag är inne i mitt nya liv! :0)

    SvaraRadera