torsdag 4 juni 2009

Tillbaka från härliga Sardinien - mitt paradis!

Nu är vi hemma igen! Det har varit ljuvligt, härligt och varmt på Sardinien. Det var moln en dag, men den dagen vigdes helt åt att gå omkring i affärer, inte helt fel. En natt vaknade jag av en rejäl åsksmäll, det ösregnade och blixtrade! Skönt att det var på natten i alla fall.
Det har väl varit ca 29 grader, men det har inte varit tryckande värme, eftersom det är en ö blåser det och svalkar, så man känner inte av hettan på samma sätt som på fastlandet. På kvällarna blev det dock lite svalare, så då var man tvungen att ha en tunn jacka eller tröja. Vi har gjort mycket: badat i havet, solat, ätit och druckit gott, varit i Sassari, åkt häst och vagn i Gamla stan, åkt på en utflykt och sett mycket, druckit världens godaste cappuccino i Bosa (som har vunnit en baristatävling), åkt båttur till Neptunusgrottorna (båtturen var inte så jättekul måste jag säga, det gungade så man inte visste om man skulle ta sig i land vid grottan) men grottorna var vackra och Peter var nöjd :-) Ja, vi har hunnit med mycket roligt. Det var rena rama paradiset, dit kommer jag att återvända många gånger, det var så lugnt och avkopplande och alla var så vänliga och hjälpsamma!

Vikten då, ja jag har ätit mycket gott, inte brytt mig så mycket om att det är onyttigt en del saker: pasta, pizza, vin, créme catalana (crème brulèe), cappuccino, pommes, toast och annat vitt bröd. Trots det har jag gått ner 1 hg sedan jag vägde mig sist dagen innan vi åkte. Jag har gått mycket, dels hade vi 2 km in till Gamla stan där vi var ofta på kvällarna och en del dagar också. Jag gick en promenad några gånger i veckan före frukost, någon gång sprang jag också.

Det har varit en bra och avkopplande semestervecka! Bröllopsdagen var den bästa dagen och kvällen förstås! Jag är glad och mycket lycklig att Peter är min man, det finns ingen bättre! Puss på dig!

3 kommentarer:

  1. Välkomna hem!

    Det låter som en semester helt i min smak. Mycket av det goda och härliga i livet.

    Vilken fin bild på er i Peters blogg! Ni är ett mycket vackert par.

    Välkommen hem,

    Katarina

    SvaraRadera
  2. Åh, det låter som om ni har haft det underbart och det är ni verkligen värda! Ska bli kul att få se lite bilder sen också ;-)

    SvaraRadera
  3. Stort Grattis i efterskott! Härligt att ni fick en underbar resa och bröllopsdag!!!

    Härligt att "känna" er kärlek mellan varandra!!!

    SvaraRadera