måndag 2 november 2009

Hemma igen!

Nu är vi hemma från Rom! En helt underbar stad! Jag älskar Rom och så fort jag kommer dit känner jag mig glad, jag älskar ljuden och dofterna (nåja inte alla), livet och kaoset, alla gamla byggnader, alla barer där man tar sin cappuccino och tramezzino eller någon god bakelse, alla restauranger. Alla affärer! Synd bara att tiden går så fort när man är där! Hade gärna varit där några dagar till...:-(
Jag har ätit världens godaste tiramisù på Bar Pompi i Rom, som även kallar sig Il regno di tiramisù (=Tiramisùns kungarike) och det var verkligen gott!! Jag läste om den baren i Corren i en resebilaga i höstas och jag sparade den och det som var lite roligt var att mina vänner i Rom inte har varit där, men någon i familjen hade hört talas om den men inte varit där. Kul att kunna ge tips till en infödd romare!

Nu är man tillbaka i vardagen igen.....men det är skönt det också, nu kanske man kan få ordning på matordningen igen....

Kram

3 kommentarer:

  1. Välkomna hem kära vänner...Rom lockar mig, jag följer med nästa gång så har jag två bra guider ;)kram

    SvaraRadera
  2. Italien är en dröm resmässigt!!
    Rom, Neapel, Amalfi, Venedig..... Jag vill också!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Välkommen hem! Jag har aldrig varit i Rom men jag hoppas få komma dit någon gång. Då ska jag äta Tiramisu oavbrutet! Nåja, jag ska i alla fall gå i era fotspår.

    Tack för att vi fick följa med på resan. Det var spännande.

    Sköt om dig,

    Katarina

    SvaraRadera