onsdag 30 juni 2010

En junikväll kan vara ljuvlig

och det är den också, den kunde vara ännu mer ljuvlig om de hade visat fotboll, men nu är det fotbollsfritt idag och imorgon. Det känns tomt och märkligt, men jag ska försöka njuta av den fina sommarkvällen ändå. På fredag börjar äntligen kvartsfinalerna! De som har imponerat mest på mig är Tyskland och Brasilien, och för första gången i historien håller jag nog på Deutschland. Många bra spelare har de: Klose, Podolski, Özer, Müller, Schweinsteiger för att nämna några, och Tyskland är alltid Tyskland, en riktig lagmaskin. Men de spelar roligt nu också. Brasilien håller jag givetvis på också. Men jag tror på att Argentina går till final och eftersom Tyskland spelar mot dem blir det nog Argentina-Brasilien i finalen, men man vet aldrig: vad som helst kan hända.

Annars har jag tagit det ganska lugnt efter Helsingforskryssningen, som var trevlig. God mat och dryck, fint väder. Men det slutade inte så roligt för min del på söndagsmorgonen, jag fick ännu en epilepsikänning, där jag ramlade omkull när vi gick till frukosten, helt plötsligt låg jag bara ner igen (precis som sist) och Peter hörde bara en duns. Jag skrapade upp ett sår på knät. Men det gick bra ändå, jag blev lite svag och darrig efteråt, så Peter fick hämta frukosten åt mig. Alla värden var ju bra, men jag tror (och läkarna på neurologen) att det beror på kombination av för lite sömn och den alkohol som man dricker (jag drack inte så mycket men ändå) plus att det var varmt. Jag har ringt till neurologen igen och de har skickat en remiss för EEG-undersökning så den är på gång, men det dröjer väl tills efter sommaren kan jag tänka mig. Nu mår jag mycket bättre, är inte alls lika trött efteråt som förra gången det hände.

Igår fick jag klappa 5 katter: 3 birmakatter och 2 bondkatter. Vad jag längtar efter en liten söt kattunge! Har faktiskt börjat kolla på kattannonser!

Idag tränade jag lite, löpbandet (sprang inte så mycket, det var rätt tungt) men sedan tänkte jag bara prova crosstrainern, men det slutade med att jag hade trampat 10 min där, tungt var det också, men det gav mycket!! Svettig blev jag och det tog i benen kände jag allt! Jag måste komma igång nu.

Ha en bra kväll!

2 kommentarer:

  1. Ja, fotbollskänslan har vi gemensam! Kattunge längtar jag oxå vansinnigt efter! Lycka till med träning och allt i sommar! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tusen, tusen tack för alla dina fina kommentarer i min blogg. Jag blir alltid så glad.
    Jag gläder mig åt att du inte blivit lika trött och medtagen denna gång. Samtidigt känner jag så för dig och blir lite orolig när det händer igen. Å andra sidan så fort du får semester så kan du vila och ta igen dig. Du har också haft alldeles för mycket nu ett tag.
    Kattungar är bland det sötaste som finns. Och vi vet ju att en katt är en vän för livet och en familjemedlem.
    Många, många kramar Katarina

    SvaraRadera