söndag 20 juni 2010

Lördagen den 19 juni 2010



Det var en minnesvärd dag för många i vårt avlånga land.

Jag följde som så många andra givetvis det kungliga bröllopet, det är inte var dag en prinsessa gifter sig, och då en så älskad prinsessa som vår Victoria och det var så härligt att se henne och Daniel så lyckliga precis som sig bör. De riktigt strålade! Ett riktigt sagobröllop!!
Jag var nere på Stora Torget, för där uppträdde Alexander Rybak kl 14.00 och det ville jag absolut inte missa.
Tyvärr kunde inte mina schlagervänner komma dit men jag gick dit ändå.
Peter kom efteråt, för ölens skull kanske? :-)
Nåja, jag köpte Alexanders andra skiva (riktigt bra) och fick den signerad plus Fairytale-singeln på köpet och så fick jag ett kort på oss två men jag vet inte om jag ska lägga ut den för jag ser inte riktigt klok ut, får se. Lägger ut andra bilder istället nu från scenen.

Sedan följde jag bröllopet från torget, där de hade storbilds-TV, sedan åkte jag hem och såg resten hemma. Ja, lite fotboll blev det, men inte alls så mycket.

Nu ser jag på Brasilien-Elfenbenskusten-matchen och brassarna gjorde ett snyggt mål, brassefotboll är så bra!
Tyvärr spelade mitt favoritlag Italien inte bra idag, fick oavgjort mot Nya Zeeland på en straff (filmad, men det gör väl de flesta fotbollsspelare mer el mindre), synd att de inte gjorde något spelmål.

Just det, idag har jag varit ute och sprungit i skogen. Jag följde med Peter när han skulle dit, men jag sprang och gick om vartannat, så vi möttes upp efteråt. Jag tog 2varv i 2,5-km-spåret. Riktigt skönt! Stolt över mig själv är jag faktiskt!

Ha en skön söndag och en bra vecka!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag (som vanligt i ditt liv verkar dte som!!)!
    Jag vill se fotot med Rybak!! Tror inte söta du kan se annat än bra ut!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för dina besök och kommentarer hos mig. Jag blir så glad.
    Tänk om de varit med oss. Vad det skulle ha varit roligt!
    Vad kul att träffa Alexander. Lilla söta A och lilla söta B är stora beundrare av honom. De ska få titta i din blogg imorgon. De kommer att bli imponerade.
    Han verkar vara en mycket sympatisk person.
    Hoppas du mår bra nu.
    Kram Katarina

    SvaraRadera