fredag 11 juni 2010

Jag lever.....

.....i en ny bubbla, efter schlagerbubblan går jag in i fotbollsbubblan. Idag började festen i Sydafrika!! Visst är det härligt??
Första matchen tippade jag fel, hade tippat på sydafrikansk vinst mot Mexiko. Jag har nämligen ett fotbollstips på jobbet, vi är 63 st som tippar. Nu pågår matchen Uruguay-Frankrike och jag håller och tror på La France!

Rapport från läkaren i onsdags:
Jag träffade en jättebra läkare, som frågade mig mycket hur jag kände mig när det hände och frågade om min sjukdomshistoria, hon tog sig verkligen tid med mig. Alla proverna var bra, de hade tagit alla möjliga prover , t om njurar och lever, allt var bra!! Hon skulle också konsultera överläkaren om jag skulle göra en EEG-undersökning, det var länge sedan jag gjorde det, någon gång på 80-talet!!! Det var obehagligt, kommer jag ihåg, med blinkande lampor bl a, men jag sa att jag kan göra ett försök, men vi får se vad överläkaren säger först. I så fall får jag en kallelse. Och skulle jag ha någon känning, är det bara att jag hör av mig direkt. De tar väl hand om en på neurologen! Skönt! Nu känner jag mig mycket bättre, lite trött ibland, men inte alls så mycket som tidigare.

Nej, nu måste jag titta på matchen!

Ha en skön helg!!

4 kommentarer:

  1. Ännu en gemensam passion alltså! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ja, det verkar så! :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag håller med. Jag fullständigt älskar stora idrottsevenemang. Precis vad som helst kan hända.
    På måndag ska det dras igång ett tips på vårt jobb, kul. Även om det alltid, såna här gånger, är svårtippat.
    Jag såg inte matcherna igår men jag följde dem på radion. Det var ju inte precis så att Frankrike imponerade.
    Vad gäller EEG-mätning så gjordes en på lilla söta A för några år sedan i samband med hennes feberkramper. Det var inte en enda blinkande lampa så långt ögat kunde nå. Hon hade en "mössa" på sig och tittade på Pingu på TV-n. All utrustning var i ett annat rum och det blev en lugn och skön TV-tittningsstund. Nu får väl du titta på något mer vuxet än Pingu. Fast han är faktiskt kul!
    Jag har tänkt mycket på dig i veckan så jag blir så glad när jag hör att ALLA prover var bra. Glad blir jag också av att du känner dig väl omhändertagen. Det är en stor trygghet.
    Hoppas du får en skön helg, kramar Katarina

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du fick träffa en doktor som du är nöjd med (för det verkar du vara)!
    Kram, och heja España!!

    SvaraRadera