söndag 18 april 2010

Domenica

Oggi è Domenica! Idag är det söndag, ville skriva lite italienska på min blogg, det var ett tag sedan.
Dagens ord får bli primavera=vår, för våren är ju så härlig när allt vaknar till liv i naturen, allt börjar om igen känns det som:-)

Det har varit en intensiv vecka:
Tisdag var det körövning
Onsdag hade jag Toscanaklubben hemma hos mig, vi stickade, jag håller på med en trekantig sjal fortfarande med helt underbara färger (mycket effektfullt), vi skrapade trisslotter (men tyvärr ingen vinst på 4 lotter!). Jag hade bara tänkt göra lite Pasta Arrabbiata, pasta med stark sås, men arrabbiata betyder arg egentligen:-)
Det var supergott, första gången jag åt det, måste jag beställa in nästa gång jag är i mitt ljuva Italien. När jag var i affären såg jag en helt underbar salami (min fotbollsidol från ungdomen Glenn Strömbergs märke) och till det serverade jag vitlöksbröd och sallad med ruccolasallad, tomater, gurka och mozzarella. Efterrätten blev Philadelphiaglass (inte så mycket italienskinspirerat, men gott ändå!) Vi var mätta och nöjda efteråt!
Torsdag hade jag styrelsemöte med Melodifestivalklubben online.
Fredag åkte jag till stan på eftermiddagen och schlagerfikade med mina två schlagervänner L och L, vi var på Café Berget, ett jättemysigt café som ligger uppe på ett hustak kan man säga, gammaldags och det har 2 våningar och många vinklar och vrår. Gott fika: pajer, bullar, kakor och scones med marmelad och ost. Gott te! Kaffet är säkert också gott, men i fredags valde jag te med scones! Mmmm:-) Det var lite grövre scones, så det var lite nyttigare, även om min kropp hade velat ha ljusa scones, sockerberoende som jag lider av ibland:-( det var mysigt att prata schlager (ja, vi pratade lite annat också, såsom fotboll och andra viktiga saker) men nu är det allvar när Eurovision börjar närma sig. Vilka låtar har chans till att gå till final och vilka tycker vi bäst om? Har inte hunnit lyssna så mycket än, men just nu är mina topp5favoriter:
1)Bulgarien
2)Frankrike
3)Schweiz
4)Danmark
5)Kroatien

Kroatien eller Schweiz skulle inte vara så dumt att åka till nästa år:-)

Igår var vi hos P och M och fick god mat: planka
Idag blir det till att ta det lugnt.

Ha en härlig söndag!
Kram

4 kommentarer:

  1. Tack! Gissa om vi är chockade?! Hoppas helgen har varit bra!

    Stor kram Stina

    SvaraRadera
  2. Härlig söndag har vi haft! Jag har legat däckad i magsjuka och feber i helgen men idag är jag frisk! Hurra!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för din hälsning. Vilken vecka du haft! Du är verkligen i farten och är effektiv. Idag fortsätter min kapitulation som började igår. Inte kul men något alternativ finns inte. Jag kanske ska träna på italienska medans jag ändå ligger här och yrar...
    Kram på dig idag, Katarina

    SvaraRadera
  4. Vilken vecka!! Och jag som tycker att jag har mycket!
    Ser du på "drömmen om Italien" på 4:an? Där skulle du och mannen passa in!!

    Kram

    SvaraRadera