söndag 11 april 2010

Shopping i Vingåker

Igår var vi då iväg till Vingåker och shoppade loss. Först började vi med fika där så vi fick lite energi :-) Sedan gick vi omkring och jag hittade många grejer, ner i kundvagnen, och sedan blev det lunch mitt på dagen (rostbiff med potatisgratäng, det smakade gott, man blir riktigt hungrig när man shoppar). Sedan tittade jag lite till och hittade fler plagg. Sedan var det provning, vänta lite innan provhytten blev ledig och in med vagnen halvvägs i hytten. Merparten av kläderna kunde jag inte ha, av olika anledningar - för det mesta att de var för små, men en gång hände det faktiskt att de var för stora. Ibland passade inte kläderna alls. Sedan blev det en andra provomgång. Till slut gick jag ut med 8 plagg: 1 kjol, 1 par träningstights, 1 träningstop, 1 kofta, 2 toppar, 1 bälte och 2-pack trosor. Får säga att jag är nöjd! Det var en rolig utflykt med mycket trevligt sällskap!! Nu har vi gjort det 2 år i rad så nu blir det en tradition! :-)
På vägen hem skulle vi fika , så vi hamnade i Norrköping (min barndomsstad) och vi kom dit vid 17.30-tiden, så vi gick och letade innan vi hittade något som var öppet en lördag. Till slut hittade vi Pappa Grappa Café som var öppet, och jag har inte sett det cafét förut, men tydligen har det funnits där sedan hösten 2008. De har en trattoria sedan 1996, samt en pizzeria som tillkom något senare, men detta café har jag inte varit på förut. Precis min stil! Så italiano det kan bli!! Jag kände mig hemma direkt! Jag drack en cappuccino och till det åt jag en cheesecake med äpplesmak. Mmmmm!!! Buonissimo!! Dit ska jag alltid gå när jag är i Norrköping och ska fika!!! Il mio favorito!!

När vi kom hem gjorde jag mat: laxfilé i ugn toppad med crème fraiche och så kokt potatis med kall romsås. Det var gott!!

Sedan somnade jag gott efter El Clàsico, då Barcelona vann! :-)

Jag sov länge idag, var rätt trött. Idag ska jag städa hemma och jag ska försöka hinna med att springa på löpbandet i Campushallen, har inte provat gymmet där ännu.

Ha en skön söndag! Kram

3 kommentarer:

  1. Jaha, så du kan rekommendera Vingåker!?! Jag har varit där ett par ggr men aldrig lyckats hitta något. Får väl ge det en chans till. Priset är det ju inget fel på i allafall!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det beror nog på när man är där. Det är inte alltid man hittar något och för mig blev det halva priset om jag räknar ihop totalsumman vad jag skulle ha betalat:-)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja, man kan shoppa sig lycklig. Jag har provat så många gånger att jag säkerställt det statistiskt.
    Dessutom är det bra motion att "springa" i affärer.
    Vilken härlig tur!
    Kram Katarina

    SvaraRadera