onsdag 25 maj 2011

Avloppsproblem - äckelvarning för känsliga!

Nej, jag har inte turen med mig. Det har varit något konstigt med avloppsledningarna sedan jag kom hem fr Tyskland. Det har luktat avlopp och när jag har duschat har vattnet inte åkt ner som det ska, har fått rensa golvbrunnen de senaste dagarna från tvålrester. Så jag pratade m Riksbyggen som skulle skicka en rörmokare på fredag morgon. Det har varit hanterbart men ikväll när jag gick på toaletten och spolade hamnade det i golvbrunnen! Fy vad äckligt! Det var bara att rensa från detta "flytande" plus papper. Fick ringa journumret men de kommer i morgon bitti för annars blir det svindyrt. Det finns en toalett nere vid tvättstugan, så jag får springa ner t toaletten det sista jag gör ikväll innan jag lägger mig.
Varför ska detta hända? Det måste vara något i ledningarna, golvbrunnen har sett bra ut, pappa fick dock lösa en propp i tvättstället för inte så länge sedan. Jag är ju inte så händig men att rensa "sitt flytande" är inte alls trevligt men vad gör man?
Och som sagt, det kan inte vara mitt fel, det måste vara något i ledningen. Jag har inte bott här så länge och huset är ju bara 3 år!!

Så ikväll är jag inte så glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar