måndag 9 maj 2011

Mina favoriter till finalen

Big 5-länderna som redan är i final är följande:
Frankrike "Sognu" En tenor som sjunger på korsikanska, den är väldigt bra och många tippar den högt, han sjunger gudomligt. Jag tror den kan gå bra men inte slutar den som segrare, men man vet aldrig.
Italien "Follia d'amore" Inte min typ av musik, jazz à la Bugsy Malone, jazzmusik är den värsta genren jag vet, blir bara irriterad och vill stänga av, men det kan man ju inte göra i arenan, så noll poäng från mig och FEL forum.
Storbritannien "I can" med pojkbandet Blue, min absoluta favorit. En så snyggt förpackad poplåt att det inte kan bli fel!! Jag vill till London nästa år och se ESC! (eller om det blir någon annan stad i England)
Tyskland "Taken by a stranger" Lena ställer upp i år igen, men jag tror inte att hon vinner, hoppas inte. Det är en ännu modernare låt, och jag förstår mig inte riktigt på den, men den blir lite bättre för varje gång man lyssnar på den dock.
Spanien "Que me quiten lo bailao" - Den här blir jag glad av och vill dansa till, så den här tycker jag om.

Sammanfattningsvis:
Mina topp5-favoriter är
1.England
2.Irland
3.Ungern
4.Azerbajdzjan
5.Israel

Ha en bra vecka och titta på ESC, ni kommer inte att bli besvikna! Det kommer inte jag att bli i alla fall! Schlagerkramar skickar jag ut till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar