söndag 23 maj 2010

Gles blogg




Den senaste tiden har jag inte bloggat så mycket, senast var 1 vecka sedan. Jag har ingen riktig energi och kraft, senaste veckan har varit intensiv och jobbig på olika sätt, men även trevliga saker har hänt, såsom livet är.
Jag fokuserar på de roliga sakerna:
Tisdag var det körövning och det är alltid trevligt, sång gör så mycket. Sångpedagogen var jag hos i torsdags, också givande, jag bytte sång till Gabriellas sång och som jag ska öva på hemma. Den är ganska svår, det går mycket upp och ner, men jag tycker så mycket om den, den ligger mig mycket varmt om hjärtat och det gör att man sjunger mera med känsla.
Jag hann också träffa min älskade mamma, hon var på besök i Linköping så vi fikade i Gamla Linköping. Det var trevligt!
I fredags var vi då på bloggmiddagen på Riva, det var riktigt trevligt att träffa Anna och hennes bloggkompisar, kul att följa deras bloggar nu när man har träffat dem. Alla var så trevliga!! Tack Anna för initiativet!Du är en varm och rolig person med ett smittande och härligt skratt ,som bryr dig om dina medmänniskor och som får alla att trivas! Bilderna är från i fredags.

Jag kommer inte igång med träningen, men nu har jag gett mig den på att jag måste börja igen, så jag har fört in i almanackan vilka dagar jag ska träna. Jag börjar imorgon bitti med gymträning. Jag vet att det kommer att bli en utmaning att hålla i nu när det snart är sommar, med all god grillad mat m m men jag måste försöka!

Och i övermorgon börjar det äntligen: Eurovision Song Contest!
Jag har inte bestämt mig för någon favorit ännu, men det finns en så dålig låt att den är bra, en riktig gammelschlager. Hollands låt! Den vill jag ska gå till final just för att den är rolig. Från första semifinalen håller jag nog på Island, Albanien och Portugal. Andra semifinalen känns svårare att tippa: där finns många bra. Kroatiens är min favorit tror jag. Sverige går ut som sexa och hon har gjort mycket bra ifrån sig på repen och nu tror och hoppas jag att hon kommer till final!

På onsdag, mellan semifinalerna, ska vi ha fest på jobbet, så det blir en festlig vecka!
På lördag firar Peter och jag vår 11:e bröllopsdag! På kvällen vet vi vad vi gör: vi sitter bänkade i soffan hos Per och Kerstin för att avnjuta finalen! Men på dagen har Peter ordnat någon överraskning, jag är inte alls nyfiken. Inte jag inte!

Ha en bra vecka alla!

5 kommentarer:

  1. Tack för i fredags! Kul att träffas och kolla in nya bloggar!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för i fredags, kul att få träffa lite ny människor och hitta era bloggar! :-)
    Hur tror du Anna står sig i ESC? Jag tror för första gången på flera år att vi faktiskt har en chans. Men man vet ju aldrig, det verkar sällan bero på låtarnas kvalitet utan andra saker. Men när hon spelade den i Globen och vi satt med våra ljusstavar så kändes det magiskt!

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte, förut trodde jag inte alls på Anna och hennes låt i ESC, hon är otroligt duktig, och det är hon som skapar magiken, men hör man låten på radio eller CD är den inte speciell, den är lite tjatig tycker jag. Men efter att ha sett och hört hennes repetitioner tror jag faktiskt på att hon går till final och att det kan gå riktigt bra för henne. Hoppas! :-)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag blir så glad när du bloggar men har all förståelse i världen för att ibland hinner man helt enkelt inte.
    Vilken kväll ni hade, tänk om det inte hade varit så långt bort!
    Tack för dina besök och fina kommentarer i min blogg. Det gör mig också så glad.
    Många kramar till dig, Katarina

    SvaraRadera
  5. Katarina: Oh vad jag hade önskat att du hade varit med och Anna också, det hade varit så kul att träffa er två! Det kanske blir av någon annan gång! Kramar

    SvaraRadera