lördag 1 maj 2010

Sköna maj välkommen!


Ja, nu är äntligen maj månad här men det känns inte ute. Inte så skönt alls! Men det vänder väl någon gång, vill ha varmt och skönt ute! Den här veckan har det varit fullt upp, har börjat landa nu. Rigaresan var väldigt minnesvärd: vi hamnade på partykryssning på vägen till Riga med packade 20-25åringar - och så var det vi där, ja några udda fåglar till -, väl i Riga var det vår och vi satt ute och åt och drack gott, lite shopping också såklart: väska (ett måste), plånbok (också ett måste, det blev en glittrig Catrin-plånbok), present till mamma som fyller år idag och så sist men inte minst en rosa jacka så nu känner jag mig som the Pink Lady!! Alla dessa saker är jättefina och jag är så lycklig över dem!! När vi åkte hem vann Peter en kryssning för att han var med i ett drinklotteri, drack man speciella drinkar fick man en lott. Och han vann!!! När han skulle legitimera sig mitt på dansgolvet hade han bara sitt hyttkort och där stod inte hans namn (utan Kerstins namn) för vi hade bytt hyttkort sinsemellan så att Peter och jag var i en hytt och Per och Kerstin i den andra hytten. Men vi identifierade honom så han fick sin kryssning! :-) Vad vi skrattade! :-))) Kryssningen går till Tallinn i sommar!

Har pratat med sångpedagogen nu, så jag har bokat en första sånglektion med henne på onsdag kväll:-)
Har också styrt med att beställa tidningar (Eurosong News) till medlemmar i Melodifestivalklubben som jag ska distribuera när de kommer. Plus att det är mycket att göra på jobbet. Det var lagom med en tredagarsvecka.

Jag har problem med min nacke också, sitter i drag på jobbet så det är nog anledningen, har varit på massage 1 gång och ska nästa vecka. Har köpt en vetekudde som jag värmer i mikron, det är skönt, men har dock bara använt den 1 gång för att säga om det hjälper.

Igår kväll tog vi det lugnt och var bara hemma och åt grillat , det blev så gott!! Idag ska vi till förra körledaren och fika i hennes nya lägenhet och sedan ska vi till mamma som fyller år idag och fira henne!

Ha en skön helg! Kram

2 kommentarer:

  1. Ojdå! Fullt ös, medvetslös!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag blir så glad när jag ser att du uppdaterat din blogg. Den är så rolig att läsa.
    Vi har heller inget bra väder. Solen skiner i och för sig men det blåser riktigt kallt. Men för mig gör det inget idag eftersom jag jobbar och här inne arbetar vi så svetten lackar!
    Den där resan måste ha varit en upplevelse. Tänk vad man orkar när man är ung! Samtidigt är det verkligen skönt att ha det gjort.
    GRATTIS till vinsten också - vad kul med en kryssning att se fram emot.
    Hoppas din nacke snart blir bättre,
    kram Katarina
    PS; Kan vi inte få se en bild på din shopping?

    SvaraRadera