söndag 9 maj 2010

Schlagerträffen i fredags

Here are the results from the Linköping jury:
Norway 12 points
Germany 10 points

Så började den totala sammanställningen:
Min 12:a gick till Frankrike och min 10:a gick till Kroatien. Norges gav jag faktiskt inte en enda poäng, även om den inte är dålig.

Det var väldigt trevligt i fredags på Park Hotel: vi blev 6 st med många skilda åsikter om bidragen (precis som det ska vara) och vi åt god buffé först och sedan tittade vi på årets bidrag som kommer att gå av stapeln 25/5, 27/5 och finalen 29/5.

Linköping gillar tydligen Norge, för förra året vann Norge också - inte så konstigt förra året - men jag blev lite förvånad i år över resultatet. Får se vad det totala resultatet från landets alla klubbar blir, och sedan får vi se vad som händer på riktigt i Oslo!

3 kommentarer:

  1. Hur tycker du att Sveriges bidrag står sig jämfört med övriga bidrag?
    Har vi en chans?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul det är när du bloggar. Det är så roligt att läsa allt du håller på med.

    Självklart kommer jag att titta i slutet av maj. Det ska bli spännande att se. Jag brukar aldrig kunna gissa rätt.

    Sköt om dig och hoppas du får en riktigt bra vecka,

    Katarina "amospersson"

    SvaraRadera
  3. Maribella: Tyvärr tror jag inte på Sverige i år, jag tvivlar på att de kommer till finalen faktiskt...men man vet aldrig och hoppas gör jag givetvis.
    Katarina: Det är jättesvårt att gissa rätt i den stora finalen, förutom förra året, då var ju Norge en given vinnare redan från början.

    SvaraRadera